| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İnsan ve Mekan İlişkisi | İMS220 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Büke ÖZTÜRK (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mekân analizi becerisi, işleve göre mekan tasarımını oluşturan öğeleri tanıtmak, İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların analizini yaptırmak. |
| Ders İçeriği |
İnsan Mekan İlişkisi:, antropometrik duyusal algısal ve zihinsel boyutlar. Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekill İnsan-Çevre İlişkileri;Mekan: türleri, tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; Mekan sınır öğeleri; Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri Mekan ve Algı; Mekan ve renk . |
| Ders Kaynakları |
Ching, F.(2004), (Çevr. Elçioğlu, B.). İç Mekan Tasarımı, Y.E.M. Yayınları, İstanbul.
Göka, Ş. (2001.) İnsan ve Mekan, Pınar yayınları,İstanbul |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olur. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 2 | İnsan: insan boyutları: Algısal ve zihinsel boyutlar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 3 | Antropometri: Vücut ölçüleri , statik antropometrik boyutlar, dinamik antropometrik boyutlar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 4 | Antropometri: İç mekanda işlev ve donanıma bağlı en verimli kullanım şekilleri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 5 | İnsan-Çevre İlişkileri: İç uzaklık , kişisel uzaklık, kişilerarası uzaklık, dolaşım alanı uzaklığı. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 6 | İnsan-Çevre İlişkileri: Fiziki çevrenin gerekli işlevler doğrultusunda, insana göre, düzenlenmesi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 7 | Mekan: Tanımı, kavramı,tarihi, oluşumunu etkileyen koşullar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 8 | Mekan türleri: Mimari mekan, doğal mekan, kentsel mekan, mekan çeşitleri; içmekan dış mekan, kapalılıklarına göre mekanlar; kapalı, açık, yarı kapalı mekanlar , kullanımlarına göre mekanlar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 9 | Mekan düzenleme ilkeleri ve organisazyonu; oranlama, sıralama, ritm. Mekan tanımlayan bileşenler; yatay ve düşey elemanlar. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 10 | Mekan sınır öğeleri; Donatı elemanları, ana aksanlar, duvar, renk, merdiven, | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Mekan örgütlemesi: Farklı işlevdeki mekandaki mobilya ile örgütleme ilkeleri. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 12 | Mekanın oluşumunu, kullanımını, değişimini ve ve algısını etkileyen faktörler. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 13 | Renk psikoloji, mekanda renk kullanımı. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 13 | Renk psikoloji, mekanda renk kullanımı. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 15 | Mekanda farklı malzeme dokuları, kullanımları ve algılama. | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 16 | Final Sınavı | Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İç-dış mekân ilişkileri, açık alan tipolojileri ve peyzaj bileşenlerine dair temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Dış mekânda kullanıcı davranışlarını, duyusal deneyimi ve mekânsal algıyı kültürel, fiziksel ve sosyal bağlamlarıyla açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Farklı iç-dış geçiş mekânlarını kamusal kullanım, erişilebilirlik ve kullanıcı profili açısından karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |