| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Davranış Bilimleri ve Sağlık Psikolojisi | TDP113 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
| Amaç |
Dersin amacı davranış bilimlerinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmaktır; örgütlerde çalışan bireylerin davranışlarına etkide bulunan süreçleri öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Davranış Bilimlerinin tanımı, Davranış Bilimlerinde metot, normal ve savunma davranışları, sosyal kurumlar ve davranış, kültür tanımı ve kültür değişmeleri, kitle kültürü ve davranışsal etkileri. |
| Ders Kaynakları |
Okyayuz, Ü. (1999). Sağlık Psikolojisine Giriş. Ankara: Türk Psikoloji Derneği.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,45 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sağlık psikolojisinin tanımı, başlıca modelleri ve tarihçesi | Problem Çözme |
| 2 | Sağlığın Geliştirilmesi ve Birinci Basamak Koruma | Beyin Fırtınası |
| 3 | Sağlık Davranışları: Egzersiz, Kaza önleme, Sağlıklı Beslenme, Kilo Kontrolü ve Obezite | Beyin Fırtınası |
| 4 | Sağlığa Zararlı Davranışlar: Alkolizm ve Sigara İçme | Beyin Fırtınası |
| 5 | Stres: Tanımı, Kuramsal Yaklaşımlar ve Ölçülmesi | Grup Çalışması |
| 6 | Başa Çıkma ve Sosyal Destek | Benzetim Grup Çalışması |
| 7 | Hastalık Belirtilerini Tanıma ve Sağlık Hizmetlerinden Yararlanma | Benzetim Grup Çalışması |
| 8 | Ara sınav | Beyin Fırtınası |
| 9 | Hasta- Hekim İlişkileri | Beyin Fırtınası |
| 10 | Ağrı: Tanımı, Ölçülmesi ve Yönetimi | Beyin Fırtınası Gösterim |
| 11 | Kronik hastalıkların Yönetimi | Grup Çalışması |
| 12 | İlerleyen ve Ölümcül Hastalıklarda Psikolojik Sorunlar | Beyin Fırtınası Gösterim |
| 13 | Kalp Hastalığı, Hipertansiyon, İnme ve Tip II Diyabet | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 14 | Psikonöroimmünoloji ve Bağışıklıkla İlişkili Hastalıklar: AİDS, Kanser, Artrit ve Tip I Diyabet | Gösterim Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | |||
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | |||
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | |||
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | |||
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | |||
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | |||
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | |||
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | |||
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | |||
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | |||
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | |||
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | ;
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | ;
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | ;
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | ;
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1 | - | - | - | - | 0,6 | - | - | 0,6 | - | - | 0,8 | - | - | - |