| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İlk Yardım | TDP116 | 2 | 2 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, ilk yardım kapsamında karşılaşılabilecekleri yaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir duruma karşı müdahale edebilme becerisini kazandırma amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
İlk yardımın tanımı, ilk yardımın hedefleri, ABC kuralı, Temel yaşam desteği, kanam türleri ve kanamanın durdurulması, bilinç bozuklukları, yaralanmalarda ilk yardım, zehirlenme çeşitleri, hasta ve yaralı taşıma şekilleri |
| Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İlk Yardım ile İlgili Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Yaşam bulgularının değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Hasta-yaralının ikinci değerlendirmesi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Yetişkinlerde temel yaşam desteği | Tartışmalı Ders |
| 5 | Çocuklarda temel yaşam desteği | Tartışmalı Ders |
| 6 | Bebeklerde temel yaşam desteği | Tartışmalı Ders |
| 7 | Hava yolu tıkanmalarında ilk yardım | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav Yaralanmalar | Tartışmalı Ders |
| 9 | Kanamalarda ilk yardım | Tartışmalı Ders |
| 10 | Kırık-çıkık-burkulmalarda ilk yardım | Tartışmalı Ders |
| 11 | Yanık-sıcak çarpmasında ilk yardım | Tartışmalı Ders |
| 12 | Bilinç bozukluklarında ilk yardım | Tartışmalı Ders |
| 13 | Zehirlenme çeşitleri ve ilk yardım | Tartışmalı Ders |
| 14 | Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İlk yardımın temel ilkelerini uygulamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Temel yaşam desteği sağlamak | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yaralanmalarda, kırık-çıkıkta ilk yardım uygulamalarını yapmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İlk yardımın temel ilkelerini uygulamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel yaşam desteği sağlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yaralanmalarda, kırık-çıkıkta ilk yardım uygulamalarını yapmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |