| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fizyoloji | TDP124 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı, vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğunun anlatılması, organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Fizyoloji ile ilgili temel terim ve kavramlar, hücrenin yapısı ve çeşitleri, duyu organları, hareket sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, genital sistemler, sinir sistemi ve solunum sistemi fizyolojisi |
| Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanının ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Fizyolojide temel kavram ve terimleri | Tartışmalı Ders |
| 2 | Hücre fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kas fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kan fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Dolaşım sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 6 | Solunum sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav Boşaltım sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Endokrin sistem fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Sinir sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Duyu fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 12 | İmmün sistem fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 13 | Üreme fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 14 | Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında bilgi sahibi olurlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Enerji sistemlerini analiz eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Canlı organizmanın özellikleri ve insan vücudunun organizasyonu açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında bilgi sahibi olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Enerji sistemlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Canlı organizmanın özellikleri ve insan vücudunun organizasyonu açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |