| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Meslek Etiği | TDP213 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Etik ve mesleki etik kurallarının öğretilmesi, bilinçlendirilmesi ve etik duyarlılığın kazandırılması. |
| Ders İçeriği |
Etik kavramı, tanımı, kökeni, etik ve ahlak ilişkisi; Ahlaki değerler, ahlaki gelişim süreci, ahlak ve meslek ahlakı; Etik kuralları; Etik toplum ilişkisi; Etik sorgulama, toplumsal yozlaşma; Etik ilkeler, etik türleri; Mesleki etik kavramı; Mesleki etik ilkeler: doğruluk, yasallık, yeterlik, güvenirlik, mesleğe bağlılık; Meslek etik kodları; İş hayatında etik ilkeler, Sosyal sorumluluk kavramı; Etik değerlere uygun davranışların sonuçları; Mesleki yozlaşma ve etik dışı davranış sonuçları. |
| Ders Kaynakları |
Etik-ahlak felsefesi Yazar: Doğan Özlem İnkılap Kitapevi Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik Yazar:Dietrich v. Engelhardt-Nobel Tıp Kitabevi Hasta Hakları Yazar:Tevfik Özlü- Timaş
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Etik sistemlerini incelemek | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerle etik sistemleri karşılaştırmak. | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Moral Belirsizlik, Moral Sorun, Moral İkilem | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Etik Teorilere Giriş | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Kant Etiği ve Aristo Etiği | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Etik İlkeler ve Etik Karar Verme | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Acil Servis ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Triyaj ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Resüsitasyon ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Ötenazi, Terminal Dönem ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Tıbbı Hata ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Etik Kurullar ve Etik Kurulların Tıptaki Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. | |||
| Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | |||
| Mesleki etik ilkelere uyar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki etik ilkelere uymayan davranışlardan kaçınır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Mesleki etik ilkelere uyar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |