| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Satın Alma Yöntemleri | TDP221 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözel ve slayt sunumları |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Mustafa ZEYBEK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Perakende mağazalarda satın alma ve tedarik süreçlerinin rolünün tanımlanması ve firma stratejisine uygun olarak stratejiler geliştirilmesi amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
Firma stratejisinin, mağaza satın alma ve tedarik stratejisine entegrasyonu, performans ölçüm, finansal kontrol konularını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Ders Notları ve slaytlar
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Satın Alma Kavramı ve Satın Alma Yönetimi Çerçevesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 2 | Stratejik Satın Alma, Malzeme Yönetimi ve Satın Alma Planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 3 | Satın Alma Bütçesinin Hazırlanması, İşletme Hedef ve Amaçlarıyla Satın Alma Faaliyetlerinin Uyumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 4 | İşletme Satın Alma Organizasyon Yapısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 5 | Satın Alma Sürecinin Yönetimi, Satın Alma Yönetiminde Kullanılan Formlar, Pazarlık Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 6 | Satın Alma Yönetiminde Şartname ve Sözleşmeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 7 | Satın Alma ve İş Ahlakı , Satın Alma Bölümü İçin Performans Kriterleri (KPI) ve Ölçümlemesi, Satın Alma Gelecek Trendleri ve Genel Değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 8 | Sınav+ Satın Alma ve İş Ahlakı , Satın Alma Bölümü İçin Performans Kriterleri (KPI) ve Ölçümlemesi, Satın Alma Gelecek Trendleri ve Genel Değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Tedarik ve Stok Kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 10 | Tedarikçi Seçimi ve Ön Değerleme, Tedarikçi İlişkileri Yönetimi, Tedarikçi Performans Değerlemesi, Tedarikçi Geliştirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 11 | ISO 9000 ve Satın Alma Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 12 | Tedarik ve Stok Politikaları, Stok Kontrolünde Maliyetler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 13 | ABC Yöntemi, Deterministik Stok Kontrol Modelleri; Ekonomik Sipariş Miktarı, Yeniden Sipariş Noktası, Miktar İskontoları, Ekonomik Parti Hacmi, Siparişlerin Bekletilmesi Modelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 14 | Sınav+Emniyet Stokları Ve Hizmet Düzeyi, Stok Yenilemede Ortak Sipariş Periyodu, Tedarik Zincirinde Çok Kademeli Stok Yönetimi. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Satın alma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Malzeme tedariki konusunda bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| stoklar konusunda bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Satın alma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Malzeme tedariki konusunda bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| stoklar konusunda bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |