| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Okumalar | TDP216 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersle öğrencilerin iş yaşamında etkili anlatım ve doğru yazı yazma tekniklerinin önemini kavramaları; biçim ve içerik kurallarına uygun mesleki yazıları (resmi, özel, iş yazıları) doğru ve hızlı bir şekilde hazırlamaları amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Kurumsal iletişimde yazılı iletişimin yeri ve önemi; sekreteklik hizmetlerinde etkili yazılı iletişimin önemi; yazı yazma süreci; yazışmalarda yazım kuralları ve noktalama işaretlerinin kullanımı; iş ortamında yazıların öncelik dereceleri; İş yaşamında kullanılan yazı türleri; ülkemizde yazışmalarla ilgili yasal mevzuat; iş yazıları; özel yazılar; resmi yazışma kuralları, yazışmalarda protokol ilkeleri konularını kapsar. |
| Ders Kaynakları |
sağlık kuyrumları işletmeciliği ile ilgili kaynaklar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | kitap dağıtımlarının yapılması | Problem Çözme |
| 2 | kitap özetleme teknikleri | Beyin Fırtınası |
| 2 | kitap özetleme teknikleri | Beyin Fırtınası |
| 4 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Gösterim Benzetim |
| 4 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Gösterim Benzetim |
| 6 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Grup Çalışması |
| 7 | kitap dağıtımı yapılması | Gösterim Benzetim |
| 8 | Ara sınav | Beyin Fırtınası |
| 9 | sunum teknikleri | Gösterim Benzetim |
| 9 | sunum teknikleri | Gösterim Benzetim |
| 4 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Gösterim Benzetim |
| 12 | kitap özelerinin dinlenmesi | Benzetim Seminer Grup Çalışması |
| 6 | kitap özetlerinin dinlenmesi | Grup Çalışması |
| 14 | Genel Sınava Hazırlık | Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | |||
| Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | |||
| Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | |||
| Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |