| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kalite Yönetim Sistemleri | MOS191 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İşletmelerdeki kalite uygulamalarının standart hale getirilmesi, kalite anlayışının geliştirilebilmesi, iyileştirilebilmesi ve yaygınlaştırılması için ihtiyaç duyulan güncel kalite sistemlerinin ve uygulamalarının öğrencilere aktarılmasıdır. |
| Ders İçeriği |
Kalite kavramı, kalitenin öncüleri, ürün ve hizmet kalitesi, toplam kalite yönetimi, Kalite yönetim sistemleri, kalite standartları, kalite kontrolü, kalite iyileştirme kavram ve uygulamalarının aktarılması. |
| Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kalite ile ilgili temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | kalitenin ekonomisi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Toplam kalite yönetimi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Sürekli iyileştirme, kaizen | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kalitenin araçları | Tartışmalı Ders |
| 6 | Kalitenin araçları (Sebep-sonuç diyagram, histogram) | Tartışmalı Ders |
| 7 | Kalitenin araçları (Dağılım diyagramı, kontrol grafikleri) | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav Yönetim araçları | Tartışmalı Ders |
| 9 | ISO 9000 Standartları Serisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | ISO 9001:2015 Standardına Geçiş Zaman Çizelgesi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Karşılaştırma Tablosu (ISO 9001:2008 ile ISO 9001:2015) | Tartışmalı Ders |
| 12 | Kalite Yönetim Prensipleri | Tartışmalı Ders |
| 13 | ISO 9001:2015 KYS Standardı şartları | Tartışmalı Ders |
| 14 | Kalitede Üstünlük Araştırmaları | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kalite bilincine sahip olmak, kalitenin üreticiler ve hizmet sağlayanlar için önemini kavramak ve kalite yönetiminin temel konularına hakim olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Kalite problemlerine dönük veri üretilmesini, bu verilerin analiz edilmesini ve analiz sonuçlarına göre sürece yön verilmesini sağlayan kalite araçlarına hakim olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenilen tekniklerle bir üretim veya hizmet sürecine ilişkin kalite probleminin çözülmesi ve sunulması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kalite bilincine sahip olmak, kalitenin üreticiler ve hizmet sağlayanlar için önemini kavramak ve kalite yönetiminin temel konularına hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kalite problemlerine dönük veri üretilmesini, bu verilerin analiz edilmesini ve analiz sonuçlarına göre sürece yön verilmesini sağlayan kalite araçlarına hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenilen tekniklerle bir üretim veya hizmet sürecine ilişkin kalite probleminin çözülmesi ve sunulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |