EN
  • Anasayfa
  • ISG5514 İş Sağlığı ve Güvenliğinde Eğitim (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
ISG5514 - İş Sağlığı ve Güvenliğinde Eğitim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Eğitim ISG5514 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Yunus DÜGER (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Doç. Dr. Yunus DÜGER
Amaç

Dersin amacı, eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik yönü, çeşitli öğretim metotları ve bunların iş güvenliğine ne şekilde entegre edileceği konularında bilgiler kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Eğitimin tanımı ve alanı, eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, öğrenme psikolojisi, yetişkin eğitiminde ilkeler, eğitimin araçları, görsel, işitsel, görsel işitsel, interaktif eğitim teknikleri, iş eğitimin yöneldiği risk grupları, iş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna uygulama örnekleri

Ders Kaynakları Ders notları
Yetişkin eğitimi (Ed. Malcolm S. Knowles)
4857 Sayılı Kanun ve ilgili alt mevzuatlar
6331 Sayılı Kanun ve ilgili alt mevzuatlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 5 40
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 3 5 15
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 7 35
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 3 30
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 2 10
Toplam İş Yükü (Saat) 199
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,80
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İş sağlığı ve güvenliğine giriş: kavramlar, amaç ve temel ilkeler Ders Tartışmalı Ders
2 Temel eğitim süreçleri Ders Tartışmalı Ders
3 İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat Ders Tartışmalı Ders
4 İSG kültürü, önleyici yaklaşım ve eğitimin rolü Ders Tartışmalı Ders
5 İş kazaları, meslek hastalıkları ve neden-sonuç ilişkileri Ders Tartışmalı Ders
6 Tehlike ve risk kavramları, risk değerlendirme yöntemleri Ders Tartışmalı Ders
7 Eğitim yöntemleri: yetişkin eğitimi, katılımcı yöntemler, uygulamalı eğitim Ders Tartışmalı Ders
8 Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi Ders Tartışmalı Ders
9 Çalışanların İSG eğitimi Ders Tartışmalı Ders
10 Özel politika gerektiren grupların iş sağlığı ve güvenliği eğitimi Ders Tartışmalı Ders
11 İş sağlığı ve güvenli uzmanlarının eğitimi Ders Tartışmalı Ders
12 İSG eğitimlerinin uygulanması: sınıf içi ve saha uygulamaları Ders Tartışmalı Ders
13 Oryantasyon eğitimleri, İSG eğitimlerinin değerlendirilmesi: yöntemler ve ölçme araçları Ders Tartışmalı Ders
14 İyi uygulama örnekleri ve sektörel eğitim uygulamaları (inşaat, sağlık, sanayi vb.) Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Eğitimin temel öğelerini tanımlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kavramlarını, temel ilke ve mevzuatını açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Problem Çözme Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İş sağlığı ve güvenliğinde yetişkin eğitiminin önemini kavrar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Problem Çözme Vaka Çalışması Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
İSG kültürünün geliştirilmesinde eğitimin rolünü tartışır ve eğitim ihtiyaçlarını belirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Vaka Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İş yerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri verebilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Problem Çözme Vaka Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1
Eğitimin temel öğelerini tanımlar. 5 5 5 4 3 4 4 4 5 4 3 2 4 5 4
İş sağlığı ve güvenliği (İSG) kavramlarını, temel ilke ve mevzuatını açıklar. 4 4 5 - 4 4 5 5 4 4 3 2 5 4 5
İş sağlığı ve güvenliğinde yetişkin eğitiminin önemini kavrar. 5 5 4 5 4 4 5 4 5 5 3 2 5 4 5
İSG kültürünün geliştirilmesinde eğitimin rolünü tartışır ve eğitim ihtiyaçlarını belirler. 5 5 4 4 4 4 5 5 5 4 3 2 5 4 5
İş yerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri verebilir. 5 5 4 5 4 5 4 4 5 5 3 2 5 4 4
Ortalama Değer 4,8 4,8 4,4 3,6 3,8 4,2 4,6 4,4 4,8 4,4 3 2 4,8 4,2 4,6