| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bitki Analizleri ve Laboratuvar Teknikleri | TAB6001 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ (Yıl: 2022 - 2023) Doç. Dr. Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere, bitki örneklerinin analize hazırlanması, analiz yöntemleri ve kullanılan alet-ekipmanlar açıklanacaktır |
| Ders İçeriği |
Laboratuvar çalışma koşulları ve güvenlik önlemleri, bitki örneklerinin alınması, analize hazırlanması, analizde kullanılacak araç ve gereçlerin hazırlanması, bitkide kuru madde, kül, azot, yağ vb. özelliliklerin belirlenmesi. |
| Ders Kaynakları |
Güven, S., 1999. Laboratuar Tekniği, , TAV Yayınları.
Faithfull, N. T., 2003. METHODS IN AGRICULTURAL CHEMICAL ANALYSIS, A Practical Handbook, CABI Publishing.
Kacar B., İnal A., 2010. Bitki Analizleri, Nobel Akademik Yayıncılık.
Türker, İ., 1992. Laboratuar Tekniği, Ankara Ü. Ziraat Fak.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 16 | 48 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 16 | 32 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 16 | 16 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 16 | 32 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 16 | 48 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Laboratuar çalışmalarında dikkat edilecek hususlar | Ders |
| 2 | Laboratuarda kullanılan araç, gereç ve aletler ve bakımı | Ders |
| 3 | Laboratuar çalışmalarında kullanılan su ve kimyasallar | Ders |
| 4 | Genel analiz teknikleri | Ders |
| 4 | Genel analiz teknikleri | Ders |
| 6 | Çözelti | Ders |
| 6 | Çözelti | Ders |
| 8 | Fiziksel Analizler, ilaçlama ve paketleme | Ders |
| 8 | Fiziksel Analizler, ilaçlama ve paketleme | Ders |
| 8 | Fiziksel Analizler, ilaçlama ve paketleme | Ders |
| 11 | Kimyasal analizler | Ders |
| 11 | Kimyasal analizler | Ders |
| 11 | Kimyasal analizler | Ders |
| 11 | Kimyasal analizler | Ders |
| 15 | Final sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Laboratuvar çalışma koşulları ve güvenlik önlemlerini bilir. | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bitki örneklerinin alınmasını ve Analize hazırlanması bilir. | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Analizlerde kullanılacak alet, ekipmanları ve kullanımını bilir. | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bitkide nem, kuru madde, kül tayin yöntemlerini bilir. | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bitkide azot ve yağ tayin yöntemlerini bilir. | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |