| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Seminer | TAB6900 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Hanife MUT (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Belirlenen bir konu hakkında dinleyiciler karşısında sunum yapma becerisi kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Seminer konusunun belirlenmesi, literatür taraması, sunum hazırlama ve seminer verme |
| Ders Kaynakları |
Güncel bilimsel makaleler
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 0,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sunum hazırlama teknikleri ve örnek sunumlar | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 2 | Seminer konusunun belirlenmesi | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 3 | Seminer konusuna ait literatür taraması | Tartışmalı Ders Gösterim |
| 13 | Sunumlar | Tartışmalı Ders Seminer |
| 13 | Sunumlar | Tartışmalı Ders Seminer |
| 13 | Sunumlar | Tartışmalı Ders Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Topluluk önünde verilen sürede sunum yapabilme becerisi kazanır. | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
| Literatür taramayı öğrenir. | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
| Sunum hazırlama programlarını kullanmayı öğrenir. | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
| Bir konu hakkındaki bilgileri aktarabilir. | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
| Sunum yapma tekniklerini öğrenir. | Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |