| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tahılların Fizyolojisinde Son Gelişmeler | TAB6015 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders Verme |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Yusuf Murat KARDEŞ (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Zeki MUT (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bitki ve bitki organlarının fonksiyonları ile bitkilerin yapısı, fizyolojisi ve biyokimyası arasındaki ilişkileri öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Hücre-doku-organ tanımı. Su ve mineral maddelerin alınımı ve taşınımı. Transpirasyon, solunum, fotosentez, organik madde taşınımı. Büyüme ve gelişme fizyolojisi; fitokrom sistemi, bitki büyüme düzenleyiciler, çiçeklenme, stres fizyolojisi |
| Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Difüzyon ve osmoz | Ders |
| 2 | Su potansiyeli ve şişme basıncı | Ders |
| 3 | Tahıllarda su alımı ve verimi | Ders |
| 4 | Tahıllarda mineral metabolizması | Ders |
| 5 | Tahıllarda enerji metabolizması | Ders |
| 6 | Fotosentez | Ders |
| 8 | Solunum | Ders |
| 8 | Solunum | Ders |
| 9 | Tahıllarda azot metabolizması | Ders |
| 10 | Fitohormonların sınıflandırılması | Ders |
| 11 | Stimülatörler; oksinler, sitokininler | Ders |
| 14 | Tahılların fizyolojisindeki son gelişmeler ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi | Ders |
| 14 | Tahılların fizyolojisindeki son gelişmeler ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi | Ders |
| 14 | Tahılların fizyolojisindeki son gelişmeler ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bitki hormonlarıve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Su alımı, mineral, karbon, azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olur | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Çimlenmenin temel ilkelerini öğrenir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bitki hormonlarıve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Su alımı, mineral, karbon, azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çimlenmenin temel ilkelerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |