| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yem Bitkileri Islahı | TAB6025 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders verme, arazi çalışmaları |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Hanife MUT (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yem bitkilerinin genetik yapılarını arzu edilen karakterler doğrultusunda değiştirerek ve iyileştirerek, daha verimli daha kaliteli ve farklı çevre koşullarına dayanıklı özelliklerin kazandırılması öngörülen dersin amacını oluşturmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Yem bitkileri ıslahının zorlukları, yem bitkilerinin genel özellikleri, yem bitkileri ıslahı, ıslah amaçları gibi konular yem bitkileri ıslahı dersinin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Acar Z ve Ayan İ. 2004. Yem Bitkileri Kültürü. OMU Ziraat Fakültesi yayınları
Öğretim üyesi ders notları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: yem bitkileri ıslahının güçlükleri | Tartışmalı Ders |
| 2 | Yem bitkilerinin genel özellikleri, kullanım şekilleri, baklagil ve buğdaygil yem bitkileri, döllenme şekli ve yaşam süreleri | Tartışmalı Ders |
| 3 | Yem bitkileri ıslahı | Tartışmalı Ders |
| 4 | Bitki genetik kaynakları | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kendine döllenen yem bitkileri ıslahı, introdüksiyon, seleksiyon | Tartışmalı Ders |
| 6 | Yabancı döllenen yem bitkileri ıslahı, introdüksiyon, seleksiyon | Tartışmalı Ders |
| 7 | Sentetik çeşit Islahı, kompozit çeşit ıslahı | Tartışmalı Ders |
| 8 | Melezleme, melez çeşit ıslahı | Tartışmalı Ders |
| 9 | Apomiktik türlerin ıslahı | Tartışmalı Ders |
| 10 | Poliploid çeşitlerin ıslahı, | Tartışmalı Ders |
| 11 | Yem bitkilerinin ıslah amaçları, verim, ot verimi, tohum verimi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Kök gelişimi ve nodozite oluşumu, kuvvetli fide gelişimi ve rekabet yetenekleri, gövde gelişimi, hastalık ve zararlılara dayanıklılık, kalite | Tartışmalı Ders |
| 13 | Besleme değeri, hazmolabilirlik, lezzetlilik, toksik maddeler | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Amaca uygun yem bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; başlıca buğdaygil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yem bitkilerinin hasat devrelerine göre ot kalitesinin değişimini bilmek,önemli kuru ot bitkilerini tanıyabilme ve bu türlerden kaliteli ot üretim tekniklerini uygulayabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mısır ve sorgum gibi silaj bitkilerinin yetiştirme tekniklerini ve uygun hasat devreleri hakkında bilgileri üreticilere aktarabilme;kuru ot ve silaj yapımının ana ilkelerini bilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre yem bitkisi önerebilme;bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türkiye için önemli yem bitkisi türlerini tanıyabilme; başlıca baklagil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |