Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekonometri I | İKT5007 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
Amaç |
İktisadi sorunların analizinin ekonometrik yöntemler ile nasıl yapıldığının ele alınması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bu ders ile beraber ekonometrik yöntemler ile iktisadi olguları kavrayabilme ve değerlendirebilme yetisine sahip olmaları hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Regresyon tahminlerindeki varsayımlar ve Ekonometrik bilgisayar programları ile analizler. |
Ders Kaynakları |
Temel Ekonometri, Gujarati
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | 0 |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | 0 |
Destek Dersleri | 0 |
Ek Dersler | 0 |
Kategori | 0 |
Mesleki Seçmeli Dersler | 0 |
Temel Meslek Dersleri | 0 |
Uygulama Dersleri | 0 |
Uzmanlık / Alan Dersleri | 0 |
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonometri ve Ekonometrik Model Kavramları | Ders |
2 | Tahmin Teorisine Giriş | Tartışmalı Ders |
3 | Tahmincinin Özellikleri, Tahmin Yöntemleri (En Küçük Kareler Yöntemi, Momentler Yöntemi) | Sözlü |
4 | Maksimum Olabilirlik Yöntemi, En İyi Doğrusal Sapmasız Tahmin Yöntemi | Gösterim Sözlü |
5 | Basit Doğrusal Regresyon Modeli, temel Varsayımlar, Parametrelerin Tahmni | Gösterim Sözlü |
6 | t testi, F Testi, | Problem Çözme Sözlü |
7 | Ara sınav | |
8 | Korelasyon Katsayısı, belirlilik Katsayısı, Aralık Tahmini | Gösterim Sözlü |
9 | Çoklu Regresyon Modelleri | Sözlü |
10 | Yapısal Değişiklik ve Kukla Değişkenler | Sözlü |
11 | Varsayımlardan sapma: Açıklayıcı değişken grubunun yanlış seçimi | Gösterim Sözlü |
12 | Doğrusal olmama | Sözlü |
13 | Değişen parametre değerleri | Sözlü |
14 | Otokorelasyon | Sözlü |
Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Model kurarak Eviews ve Stata yazılımları ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler |
Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. |
Model kurarak Eviews ve Stata yazılımları ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. |
Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. |
Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. |
Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. |