| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Ekonometri I | İKT5007 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
| Ders Veren | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
| Amaç |
İktisadi sorunların analizinin ekonometrik yöntemler ile nasıl yapıldığının ele alınması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bu ders ile beraber ekonometrik yöntemler ile iktisadi olguları kavrayabilme ve değerlendirebilme yetisine sahip olmaları hedeflenmektedir. |
| Ders İçeriği |
Regresyon tahminlerindeki varsayımlar ve Ekonometrik bilgisayar programları ile analizler. |
| Ders Kaynakları |
Temel Ekonometri, Gujarati
Temel Ekonometri, Gujarati |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
|
Uygulama Dersleri
|
50
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 2 | 10 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,25 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ekonometri ve Ekonometrik Model Kavramları | Ders |
| 2 | Tahmin Teorisine Giriş | Tartışmalı Ders |
| 3 | Tahmincinin Özellikleri, Tahmin Yöntemleri (En Küçük Kareler Yöntemi, Momentler Yöntemi) | Sözlü |
| 4 | Maksimum Olabilirlik Yöntemi, En İyi Doğrusal Sapmasız Tahmin Yöntemi | Gösterim Sözlü |
| 5 | Basit Doğrusal Regresyon Modeli, temel Varsayımlar, Parametrelerin Tahmni | Gösterim Sözlü |
| 6 | t testi, F Testi, | Problem Çözme Sözlü |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Korelasyon Katsayısı, belirlilik Katsayısı, Aralık Tahmini | Gösterim Sözlü |
| 9 | Çoklu Regresyon Modelleri | Sözlü |
| 10 | Yapısal Değişiklik ve Kukla Değişkenler | Sözlü |
| 11 | Varsayımlardan sapma: Açıklayıcı değişken grubunun yanlış seçimi | Gösterim Sözlü |
| 12 | Doğrusal olmama | Sözlü |
| 13 | Değişen parametre değerleri | Sözlü |
| 14 | Otokorelasyon | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. | |||
| Model kurarak Eviews ve Stata yazılımları ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||
| Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. | |||
| Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. | |||
| Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. | |||
| Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. | |||
| Model kurarak Eviews ve Stata yazılımları ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||
| Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. | |||
| Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. | |||
| Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | ;
| Model kurarak Eviews ve Stata yazılımları ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 | ;
| Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | ;
| Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | ;
| Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ;
| Tahmin elden katsayıların güvenirliliğini sınar. | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | ;
| Model kurarak Eviews ve Stata yazılımları ile analiz yapabilir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 | ;
| Tahmin sonuçlarını yorumlar ve alternatif politika üretir. | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | ;
| Doğrusal modelin varsayımlarının istatistiki geçerliliğini test eder. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | ;
| Ekonometrik bir çalışmada kullanılan veri türlerini ve kaynaklarını bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 3,6 | 2,6 | 2,4 | 2,6 | 2,2 | 2,6 | 1,4 | 1 | 2,8 | 2,6 | 2,8 | 1 | 3,4 |