| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kriz Teorileri ve Finansal Krizler | İKT5016 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün Öğretim Sınıf Ortamında Yüz Yüze. Akademik araştırmalar yapılması ve sınıf ortamında tartışılması. |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
| Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
| Amaç |
Bu dersin amacı dünya tarihinde meydana gelen ekonomik krizlerin nedenlerini, etkilerini incelemektir. |
| Ders İçeriği |
1 Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. 2 Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme 3 Farklı yaklaşımlar çerçevesinde uygulanan istikrar programlarını öğrenebilme 4 İstikrar politikaları oluşturmada kurumların rolünü öğrenebilme 5 Finansal liberalizasyon, finansal küreselleşme gibi temel kavramları öğrenebilme |
| Ders Kaynakları |
DERS KAYNAKLARI İNTERNET VE KÜTÜPHANE KAYNAKLARI KULLANILARAK ELDE EDİLECEK SERBEST KAYNAKLAR OLACAKTIR.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 20 |
| Ödev 2 | 20 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
20
|
|
Ek Dersler
|
20
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
10
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
10
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
40
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 3 | 9 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 245 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,61 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ekonomik Kriz Nedir? Ekonomik Kriz Tanımları ve Açıklamalar | Ders |
| 2 | İktisat Tarihinde Yaşanan Önemli Ekonomik Krizler ve Dünya Ekonomisine Yansımalarının İncelenmesi | Ders |
| 3 | Katılımcı Öğrencilere Ekonomik Kriz Teorileri Hakkında Araştırma Ödevlerinin Verilmesi | Ders |
| 4 | 1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | 1. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | 2. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | 3. Nesil Ekonomik Kriz Teorileri ve Örnek Ülke Araştırması. Öğrenci Araştırma Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | YARIYIL ARA SINAVI | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | 1929 BÜYÜK BUHRAN | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | 1974 BÜYÜK DURGUNLUK | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | 1994-95 TÜRKİE EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | 1997 ASYA EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | 2000-2001 TÜRKİYE EKONOMİK KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | 2008 ABD MORTGAGE KRİZİ | Ders Tartışmalı Ders |
| 15 | YARIYIL SONU FİNAL VE BÜTÜNLEME SINAVLARI | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |