Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | İKT5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İKTİSAT YL TEZLİ İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Aykut EKİNCİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
Amaç |
Araştırma odağını güçlendirmek, araştırma konusunu sınırlandırmak, teorik ve metodolojik yaklaşımları açıklayabilmek, araştırma ile ilgili literatür taraması becerisini geliştirmek, bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek, araştırma etiğini belirgin hale getirmek |
Ders İçeriği |
Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma, bilimsel araştırmaya ve tez yazma sürecine hazırlama |
Ders Kaynakları |
Kitap, bilimsel yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
25
|
Uygulama Dersleri
|
25
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
50
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Konu seçimi ve araştırma sorusu | Ders |
2 | Kaynak araştırma ve literatür taraması | Ders |
3 | Tez önerisinin biçimsel koşulları | Ders |
4 | Tez önerisi dosyası hazırlama | Ders |
5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi | Ders |
6 | Tez önerisinin içerik ile ilgili çalışmalarının sürdürülmesi | Ders |
7 | Tez uygulama süreci | Ders |
8 | Danışman ile çalışma koşulları | Ders |
9 | Yazım kuralları ve sunumu | Ders |
9 | Yazım kuralları ve sunumu | Ders |
11 | Sunum | Ders |
12 | sunum | Ders |
11 | Sunum | Ders |
14 | Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırma konusunu sözlü-yazılı bir şekilde sunar ve raporlandırır. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Araştırma ve yazım becerilerini uygular. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Araştırma etiği ilkelerini kavrayarak akademik bir çalışma ortaya koyabilme yeteneğini geliştirir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Teorik ve metodolojik yaklaşımları çözümler. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Araştırma konusu ile ilgili bilgi birikimi oluşturur. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma konusunu sözlü-yazılı bir şekilde sunar ve raporlandırır. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Araştırma ve yazım becerilerini uygular. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Araştırma etiği ilkelerini kavrayarak akademik bir çalışma ortaya koyabilme yeteneğini geliştirir. | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Teorik ve metodolojik yaklaşımları çözümler. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Araştırma konusu ile ilgili bilgi birikimi oluşturur. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |