| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yapıların Deplasmana Dayalı Tasarımı | İM6019 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ - DR |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat ARAS (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mevcut standart ve yönetmeliklerde kullanılan kuvvet tabanlı tasarım yöntemlerinin kabulleri ve dezavantajlarını öğrenmek. Deplasmana dayalı tasarım ile kuvvete dayalı tasarımın uygulamalı karşılaştırmasını yapmak. |
| Ders İçeriği |
Bu derste öğretilecek olan deplasmana dayalı tasarım yöntemi, öğrenciler tarafından çeşitli yapıların tasarımı, mevcut yönetmelik ve standartlara göre yapılan tasarımların kontrolü veya ön tasarım konularında faydalı olacak güçlü bir yöntemdir. |
| Ders Kaynakları |
Priestley M.J.N., Calvi G.M., and Kowalsky M.J., “Displacement-Based Seismic Design of Structures”, IUSS Press, Pavia, Italy, 2007
Priestley M.J.N. (2003) “Myths and Fallacies in Earthquake Engineering, Revisited”, The 9th Mallet Milne Lecture, IUSS Press, Pavia, 2003, 121 pp. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Deplasmana dayalı tasarıma olan ihtiyaç | Ders |
| 2 | Direk deplasmana dayalı tasarım: Temel Konular I | Ders |
| 3 | Direk deplasmana dayalı tasarım: Temel Konular II | Ders |
| 4 | Deplasmana dayalı tasarım için analitik araçlar | Ders |
| 5 | Çerçeve binalarda deplasmana dayalı tasarım I | Ders |
| 6 | Çerçeve binalarda deplasmana dayalı tasarım II | |
| 7 | Duvar yapılarda deplasmana dayalı tasarım | |
| 8 | Ara sınav | Ders |
| 7 | Duvar yapılarda deplasmana dayalı tasarım | |
| 10 | Duvarlı-çerçeveli yapılarda deplasmana dayalı tasarım | Ders |
| 11 | Yığma yapılarda deplasmana dayalı tasarım | Ders |
| 12 | Köprülerde deplasmana dayalı tasarım | Ders |
| 13 | Deplasmana dayalı değerlendirme | Ders |
| 13 | Deplasmana dayalı değerlendirme | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kuvvete dayalı ve deplasmana dayalı tasarım yöntemleri arasındaki farklara hakim olmak | Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
| Deplasmana dayalı tasarım konseptini, kabullerini ve adımlarını anlamak | Sunum / Seminer | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuvvete dayalı ve deplasmana dayalı tasarım yöntemleri arasındaki farklara hakim olmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Deplasmana dayalı tasarım konseptini, kabullerini ve adımlarını anlamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4,5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |