| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I | REH205 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze ve görsel sunumlarla desteklenerek verilmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞEN |
| Amaç |
Bu dersin amacı Anadolu'da yaşamış topluluklar ve medeniyetler hakkında bilgi vermektir. |
| Ders İçeriği |
Küçük Asya (Asia Minoris) tarihi coğrafyasında bulunan Thrakia, Bithynia, Pontos, Paphlagonia ve Mysia bölgelerinde yaşamış olan uygarlıklar hakkında görsel destekli bilgi sunulmaktadır. |
| Ders Kaynakları |
SEVİN, V., 2019. Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası 1. TTK yayınları (5. baskı), Ankara.
E. Akurgal, Anadolu Uygarlıkları (1989). Ö. Öztürk, Pontus, Antikçağ’dan Günümüze Karadeniz’in Etnik ve Siyasi Tarihi, 2011. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
40
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
20
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tarihi Coğrafya ilgili açıklamalar ve ön bilgiler. | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Tarih Öncesi ve Hitit Döneminde Anadolu Tarihi Coğrafyası | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | İskender Sonrası ve Roma Döneminde Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Thrakia Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Bithynia Bölgesi (1. kısım) | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Bithynia Bölgesi (2. kısım) | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Paphlagonia Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav- 1. ile 7. haftalar arası derslerin tekrarı | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Pontos Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Mysia Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Troas Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Aiolis Bölgesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Ders kapsamında öğrencilerin sözlü sunumları | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 13 | Ders kapsamında öğrencilerin sözlü sunumları | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Anadolu tarihinin genel özelliklerini açıklayabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Anadolu'da yaşamış olan uygarlıkların antik bölgelerine göre tanımlayabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Küçük Asya'nın tarihi coğrafyası içinde bulunan nehir, dağ ve göllerin antik dönem isimlerini bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Antik bölgelerin ve antik kentlerin genel özelliklerini açıklayabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Antik kentlerin kuruluş mitosları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Anadolu tarihinin genel özelliklerini açıklayabilir | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Anadolu'da yaşamış olan uygarlıkların antik bölgelerine göre tanımlayabilir | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Küçük Asya'nın tarihi coğrafyası içinde bulunan nehir, dağ ve göllerin antik dönem isimlerini bilir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Antik bölgelerin ve antik kentlerin genel özelliklerini açıklayabilir | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Antik kentlerin kuruluş mitosları hakkında bilgi sahibi olur | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1,8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2,6 | 2,6 | 2,6 | 2,8 | 3 | 3,4 | 3,4 | 3,8 |