| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| II. Yabancı Dil I (Almanca I) | REH243 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün sınıfta ders |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL |
| Amaç |
II. Yabancı dil Almanca öğretimi I. |
| Ders İçeriği |
II. yabancı dil Almanca öğretimi I. |
| Ders Kaynakları |
2. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen Verlag
Grammatik Sprachniveau A1 A2 1. Übunggsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4 3. Begegnungen A1+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-86-8 Deutsch als Fremdsprache Grammatik aktiv A1-B1 Übungsgrammatik Buch Verstehen Üben Sprechen 2. aktualisierte Ausgabe, 5. Druck ISBN 978-3-06-122964 Cornelsen Verlag GmbH Berlin 2025 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 4 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 1 | 3 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 1 | 1 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 3 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerle Tanışma, ders içeriği-konu aktarımı, seviye belirleme | Ders |
| 2 | Selamlaşma, ilk tanışma, kişisel künye, soru kelimeleri | Ders |
| 3 | ülke, dil, şehir adları, alfabe, sayılar, soru, talimat, cümle yapısı, fiil çekimleri präsens | Ders |
| 4 | aile üyeleri, cümle yapısı, haben - sein fiilleri, aktiviteler, meslekler | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası |
| 5 | Ofis-mobilya-araç, sıfatlar, ofisteki diyaloglar | Ders Grup Çalışması |
| 6 | sıfatlar-zıt anlamlılar, sıfat çekimleri, makaleye göre fiyat sorgulama | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması |
| 7 | konu tekrarı | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması |
| 8 | ara sınavı | Ders Gösterim |
| 9 | Fonetik-kelime vurgusu, hobiler, olumlu-olumsuz fiiller, çekimler, sınavda hatalara odaklanma | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması |
| 10 | günler, aylar, koleksiyonlar, sıfatlar, resmi-gayri resmi söylem | Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | fiil çekimleri şimdiki zaman, yerel edatlar, zamirler | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
| 12 | modal fiillerle ilgili sorular, cümle yapısı | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim Sözlü |
| 13 | Soru sözcükleri, olumsuz cümleler, kip çekimleri, kip kullanımı | Ders Problem Çözme Benzetim Grup Çalışması |
| 14 | konu tekrarı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması |
| 15 | Final sınavı | Ders Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Deutsch A 1.1. verstehen, Wortschatz A 1.1. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Deutsch A 1.1. Grammatik, Praesens, Praeteritum, Perfekt, Satzbau, Pronomen, Praepositionen | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| alltägliche-formelle-informelle Sprachfähigkeiten | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Aussprache Intonation | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kommunikation A 1.1. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Deutsch A 1.1. verstehen, Wortschatz A 1.1. | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Deutsch A 1.1. Grammatik, Praesens, Praeteritum, Perfekt, Satzbau, Pronomen, Praepositionen | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| alltägliche-formelle-informelle Sprachfähigkeiten | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Aussprache Intonation | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kommunikation A 1.1. | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |