| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Macera Rekreasyonu | REH331 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Serhat BİNGÖL |
| Amaç |
Bu derste, bireylerin farklı istek ve ihtiyaçlarına yönelik hizmet veren macera turizmi ve uygulamalarını anlamak, Türkiye’nin macera turizmi potansiyelinin farkına varmak ve değerlendirmeye yönelik fikirler üretebilmek amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, macera turizmi ve çeşitlerini hakkında bilgi sahibi olmak hakkındadır. |
| Ders Kaynakları |
Garda, B. (2016). Macera Turizmi Pazarlaması
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 69 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,71 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Macera Turizmine Genel Bir Bakış | Ders |
| 2 | Macera Turizminin Tanımı, Kavramsal Çerçeve | Ders |
| 3 | Macera Turizminin Özellikleri | Ders |
| 4 | Macera Turizminin Çeşitleri | Ders |
| 5 | Macera Turizmi Araştırmaları | Ders |
| 6 | Macera Turizminin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi | Ders |
| 7 | Ara Sınav | Ders |
| 8 | Macera Turizminin Sosyo-Psikolojik Temelleri | Ders |
| 9 | Macera Turizminin Sürdürülebilirliği | Ders |
| 10 | Macera Turizmi Pazarlaması | Ders |
| 11 | Macera Turizmi Destinasyonları | Ders |
| 12 | Macera Turizminin Geleceği | Ders |
| 13 | Türkiye’de Macera Turizmi ve Uygulamaları | Ders |
| 14 | Bilecik'te Macera Turizmi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Macera rekreasyonunun temel felsefi ve psikolojik kavramlarını (risk, meydan okuma, algılanan özgürlük vb.) analiz eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Macera rekreasyonunun bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimine etkilerini analiz edebilir; çevresel sürdürülebilirlik ve doğa koruma ilkelerini macera aktivitelerine entegre edebilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Macera aktivitelerinde güvenlik protokollerini, risk yönetimi stratejilerini ve acil durum prosedürlerini uygulayabilir; katılımcı güvenliğini sağlamak için gerekli önlemleri alabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Çeşitli hedef gruplarına yönelik katılımcı merkezli macera rekreasyonu etkinliklerini tasarlar ve bu etkinliklere liderlik eder | Sunum / Seminer | Problem Çözme Seminer Grup Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Macera rekreasyonunun temel felsefi ve psikolojik kavramlarını (risk, meydan okuma, algılanan özgürlük vb.) analiz eder | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Macera rekreasyonunun bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimine etkilerini analiz edebilir; çevresel sürdürülebilirlik ve doğa koruma ilkelerini macera aktivitelerine entegre edebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Macera aktivitelerinde güvenlik protokollerini, risk yönetimi stratejilerini ve acil durum prosedürlerini uygulayabilir; katılımcı güvenliğini sağlamak için gerekli önlemleri alabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Çeşitli hedef gruplarına yönelik katılımcı merkezli macera rekreasyonu etkinliklerini tasarlar ve bu etkinliklere liderlik eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 | 4,75 |