EN
  • Anasayfa
  • REH331 Macera Rekreasyonu (2025 - 2026 / 5. Yarıyıl)
  • EN
REH331 - Macera Rekreasyonu
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Macera Rekreasyonu REH331 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Serhat BİNGÖL (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Doç. Dr. Serhat BİNGÖL
Amaç

Bu derste, bireylerin farklı istek ve ihtiyaçlarına yönelik hizmet veren macera turizmi ve uygulamalarını anlamak, Türkiye’nin macera turizmi potansiyelinin farkına varmak ve değerlendirmeye yönelik fikirler üretebilmek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders, macera turizmi ve çeşitlerini hakkında bilgi sahibi olmak hakkındadır.

Ders Kaynakları Garda, B. (2016). Macera Turizmi Pazarlaması
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 5 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 69
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,71
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Macera Turizmine Genel Bir Bakış Ders
2 Macera Turizminin Tanımı, Kavramsal Çerçeve Ders
3 Macera Turizminin Özellikleri Ders
4 Macera Turizminin Çeşitleri Ders
5 Macera Turizmi Araştırmaları Ders
6 Macera Turizminin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi Ders
7 Ara Sınav Ders
8 Macera Turizminin Sosyo-Psikolojik Temelleri Ders
9 Macera Turizminin Sürdürülebilirliği Ders
10 Macera Turizmi Pazarlaması Ders
11 Macera Turizmi Destinasyonları Ders
12 Macera Turizminin Geleceği Ders
13 Türkiye’de Macera Turizmi ve Uygulamaları Ders
14 Bilecik'te Macera Turizmi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Macera rekreasyonunun temel felsefi ve psikolojik kavramlarını (risk, meydan okuma, algılanan özgürlük vb.) analiz eder Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Macera rekreasyonunun bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimine etkilerini analiz edebilir; çevresel sürdürülebilirlik ve doğa koruma ilkelerini macera aktivitelerine entegre edebilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Macera aktivitelerinde güvenlik protokollerini, risk yönetimi stratejilerini ve acil durum prosedürlerini uygulayabilir; katılımcı güvenliğini sağlamak için gerekli önlemleri alabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Çeşitli hedef gruplarına yönelik katılımcı merkezli macera rekreasyonu etkinliklerini tasarlar ve bu etkinliklere liderlik eder Sunum / Seminer Problem Çözme Seminer Grup Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Macera rekreasyonunun temel felsefi ve psikolojik kavramlarını (risk, meydan okuma, algılanan özgürlük vb.) analiz eder 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Macera rekreasyonunun bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimine etkilerini analiz edebilir; çevresel sürdürülebilirlik ve doğa koruma ilkelerini macera aktivitelerine entegre edebilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Macera aktivitelerinde güvenlik protokollerini, risk yönetimi stratejilerini ve acil durum prosedürlerini uygulayabilir; katılımcı güvenliğini sağlamak için gerekli önlemleri alabilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Çeşitli hedef gruplarına yönelik katılımcı merkezli macera rekreasyonu etkinliklerini tasarlar ve bu etkinliklere liderlik eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75 4,75