PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ
TURİZM REHBERLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Macera Rekreasyonu
REH331
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Turizm Rehberliği -
Lisans
(Örgün, Yüz yüze)
Amaç
Bu derste, bireylerin farklı istek ve ihtiyaçlarına yönelik hizmet veren macera turizmi ve uygulamalarını anlamak, Türkiye’nin macera turizmi potansiyelinin farkına varmak ve değerlendirmeye yönelik fikirler üretebilmek amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Bu ders, macera turizmi ve çeşitlerini hakkında bilgi sahibi olmak hakkındadır.
Ders Veren
Serhat BİNGÖL
Hafta
Konu
1
Macera Turizmine Genel Bir Bakış
2
Macera Turizminin Tanımı, Kavramsal Çerçeve
3
Macera Turizminin Özellikleri
4
Macera Turizminin Çeşitleri
5
Macera Turizmi Araştırmaları
6
Macera Turizminin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi
7
Ara Sınav
8
Macera Turizminin Sosyo-Psikolojik Temelleri
9
Macera Turizminin Sürdürülebilirliği
10
Macera Turizmi Pazarlaması
11
Macera Turizmi Destinasyonları
12
Macera Turizminin Geleceği
13
Türkiye’de Macera Turizmi ve Uygulamaları
14
Bilecik'te Macera Turizmi
Program Çıktıları
1
Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
3
Türkiye'nin arkeolojik, tarihi, coğrafi, kültürel ve sosyolojik değerlerini algılayabilme ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirebilir.
4
En az bir yabancı bir dilde kendini ifade edebilme ve öğrenilen bilgileri meslek içerisinde kullanabilme.
5
Hem turizm endüstrisi genelinde hem de turist rehberliği mesleği özelinde güncel terminolojiye hakim olma, gelişmeleri takip edebilme.
6
Alternatif turizm türlerine hakim olarak turist rehberliği mesleki bilgilerini bu yöne aktabilme.
7
Anadolu coğrafyasının fauna ve florası hakkında bilgi edinebilmek ve bu konularda farkındalık yaratabilmek.
8
Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini oluşturabilme ve müzecilik konusundaki olumlu ve olumsuz örnekleri fark edebilme.
9
Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olup etkili iletişim tekniklerini kullanarak bir turu planlar, uygular ve denetler.
10
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
11
Farklı kültür ve coğrafyaların yaşayan veya yaşamayan dinsel düşüncelerini anlama, yorumlama ve ilişki kurabilme.
12
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerilerine sahip olur.
13
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
14
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Güvenlik ve Risk Yönetimi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Doğa ve Çevre Bilinci
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ekip Çalışması ve İletişim Becerileri
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Doğa Aktiviteleri ve Spor Bilgisi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Liderlik Yetenekleri
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Planlama ve organizasyon Becerileri
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/376789