| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| II. Yabancı Dil III (Arapça III) | REH341 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Rıdvan ŞAHİN (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Turist rehberlerinin Arapça konuşabilen turistlerle iletişim kurarak bilgilerini farklı bir yabancı dilde aktarabilmelerini sağlamak |
| Ders İçeriği |
Arapçada Zamanlar, Sulâsî Fiillerde Edilgen Yapı, İsm-i Mevsuller, Cezm Edatları |
| Ders Kaynakları |
Mehmet Maksudoğlu, Arapça Dilbilgisi
İlyas Karslı, Arapça-Türkçe Sözlük Mustafa Kurt, Arapça Konuşalım, I |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Zamirler | |
| 2 | Zarflar | |
| 3 | Edatlar | |
| 4 | Bağlaçlar | |
| 5 | Ünlemler | |
| 6 | Cümle yapısı | |
| 7 | Cümlenin öğeleri | |
| 8 | Alıştırmalar | |
| 9 | Temel konuşma alıştırmaları | |
| 10 | Temel konuşma alıştırmaları | |
| 12 | Metin okuma alıştırmaları | |
| 12 | Metin okuma alıştırmaları | |
| 12 | Metin okuma alıştırmaları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dilbilgisi ve Sözcük Dağarcığı | |||
| Okuma ve Anlama Becerileri | |||
| Yazma Becerileri | |||
| Konuşma ve Dinleme Becerileri | |||
| Kültürel Farkındalık |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Arapça metinleri belli seviyede anlar, ayrıca Osmanlı Türkçesi’nde kullanılan Arapça kural ve kelimelere vakıf olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |