EN
  • Anasayfa
  • REH308 Türkiye Müzeleri ve Antik Kentler (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
REH308 - Türkiye Müzeleri ve Antik Kentler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye Müzeleri ve Antik Kentler REH308 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, örgün eğitim kapsamında yüz yüze işlenecektir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Amaç

Bu ders, Türkiye’deki önemli müzeler ve antik kentlerin tarihini, kültürel miras açısından önemini ve turizm potansiyelini incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, Türkiye'nin zengin arkeolojik ve sanatsal mirasını tanıyacak, müzecilik ve koruma çalışmalarını analiz edecek ve bu alanların sürdürülebilir turizm bağlamındaki rolünü değerlendirecektir.

Ders İçeriği

Bu ders, Türkiye’deki müzeler ve antik kentlerin tarihsel gelişimi, kültürel ve arkeolojik önemi, müzecilik anlayışı ve turizmdeki yerini kapsar. Ele alınacak konular arasında müzecilik tarihi, Türkiye’deki başlıca müzeler, antik kentlerin korunması, UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki alanlar, arkeolojik kazılar ve kültürel miras yönetimi yer almaktadır.

Ders Kaynakları Anadolu Uygarlıkları ve Türkiye'nin Antik Kentleri
TURİST REHBERLİĞİNE YÖNELİK 7 BÖLGE MÜZELER
MÜZECİLİK VE MÜZE REHBERLİĞİ
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
30
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 3 1 3
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 49
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,92
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Müzecilikle İlgili Temel Kavramlar Ders
2 Dünya ve Türkiye’de Müzeciliğin Tarihsel Gelişimi Ders
3 Müze Türleri I: Arkeoloji, Etnografya, Sanat Müzelerii Ders
4 Müze Türleri II: Bilim, Tarih, Açık Hava ve Özel Müzeler Ders
5 Marmara Bölgesi: İstanbul ve Çanakkale'de Öne Çıkan Müzeler ve Antik Kentler Ders
6 Ege Bölgesi: İzmir, Manisa ve Aydın'daki Müzeler ve Antik Kentler Ders
7 Ege Bölgesi II: Muğla ve Denizli’deki Müzeler ve Antik Kentler (Efes, Hierapolis) Ders
8 Akdeniz Bölgesi: Antalya ve Mersin'deki Müzeler ve Antik Kentler (Perge, Aspendos, Anemurium) Ders
9 İç Anadolu Bölgesi: Ankara ve Kapadokya Bölgesi Müzeleri ve Antik Alanları Ders
10 Karadeniz Bölgesi: Amasya, Samsun ve Sinop’ta Kültürel Miras ve Müzeler) Ders
11 Doğu Anadolu Bölgesi: Erzurum, Van ve Kars'ta Müzeler ve Tarihi Alanlar Ders
12 Güneydoğu Anadolu Bölgesi: Şanlıurfa, Gaziantep ve Diyarbakır'daki Müzeler ve Antik Kentler (Göbeklitepe, Zeugma) Ders
13 Dijital müzecilik ve sanal müze uygulamaları Ders
14 Genel değerlendirme ve tartışma Ders Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler, müzecilikle ilgili temel kavramları, müze türlerini ve müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler, Türkiye’deki müzeleri sınıflandırarak aralarındaki işlevsel farkları analiz eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler, Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinde yer alan önemli müzeleri ve antik kentleri tanımlar. Sunum / Seminer Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kültürel mirasın korunmasına yönelik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki müze ve antik kentlerin önemini açıklar. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler, müzelerde ve antik kentlerde turist rehberliği bağlamında etkili sunum ve anlatım becerilerini uygular. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler, müzecilikle ilgili temel kavramları, müze türlerini ve müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklar. 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4 5 1 4 4
Öğrenciler, Türkiye’deki müzeleri sınıflandırarak aralarındaki işlevsel farkları analiz eder. 5 4 5 3 5 5 4 5 5 4 4 1 5 5
Öğrenciler, Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinde yer alan önemli müzeleri ve antik kentleri tanımlar. 5 4 5 4 4 5 5 4 4 5 4 1 4 5
Kültürel mirasın korunmasına yönelik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki müze ve antik kentlerin önemini açıklar. 5 5 5 4 4 4 4 5 4 5 4 1 4 4
Öğrenciler, müzelerde ve antik kentlerde turist rehberliği bağlamında etkili sunum ve anlatım becerilerini uygular. 5 4 5 4 5 4 4 5 5 4 4 1 5 4
Ortalama Değer 5 4,2 4,8 3,8 4,4 4,4 4,4 4,6 4,4 4,4 4,2 1 4,4 4,4