Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Müzeleri ve Antik Kentler | REH308 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, örgün eğitim kapsamında yüz yüze işlenecektir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Amaç |
Bu ders, Türkiye’deki önemli müzeler ve antik kentlerin tarihini, kültürel miras açısından önemini ve turizm potansiyelini incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, Türkiye'nin zengin arkeolojik ve sanatsal mirasını tanıyacak, müzecilik ve koruma çalışmalarını analiz edecek ve bu alanların sürdürülebilir turizm bağlamındaki rolünü değerlendirecektir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, Türkiye’deki müzeler ve antik kentlerin tarihsel gelişimi, kültürel ve arkeolojik önemi, müzecilik anlayışı ve turizmdeki yerini kapsar. Ele alınacak konular arasında müzecilik tarihi, Türkiye’deki başlıca müzeler, antik kentlerin korunması, UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki alanlar, arkeolojik kazılar ve kültürel miras yönetimi yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Anadolu Uygarlıkları ve Türkiye'nin Antik Kentleri
TURİST REHBERLİĞİNE YÖNELİK 7 BÖLGE MÜZELER MÜZECİLİK VE MÜZE REHBERLİĞİ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
20
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
30
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
30
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 49 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,92 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Müzecilikle İlgili Temel Kavramlar | Ders |
2 | Dünya ve Türkiye’de Müzeciliğin Tarihsel Gelişimi | Ders |
3 | Müze Türleri I: Arkeoloji, Etnografya, Sanat Müzelerii | Ders |
4 | Müze Türleri II: Bilim, Tarih, Açık Hava ve Özel Müzeler | Ders |
5 | Marmara Bölgesi: İstanbul ve Çanakkale'de Öne Çıkan Müzeler ve Antik Kentler | Ders |
6 | Ege Bölgesi: İzmir, Manisa ve Aydın'daki Müzeler ve Antik Kentler | Ders |
7 | Ege Bölgesi II: Muğla ve Denizli’deki Müzeler ve Antik Kentler (Efes, Hierapolis) | Ders |
8 | Akdeniz Bölgesi: Antalya ve Mersin'deki Müzeler ve Antik Kentler (Perge, Aspendos, Anemurium) | Ders |
9 | İç Anadolu Bölgesi: Ankara ve Kapadokya Bölgesi Müzeleri ve Antik Alanları | Ders |
10 | Karadeniz Bölgesi: Amasya, Samsun ve Sinop’ta Kültürel Miras ve Müzeler) | Ders |
11 | Doğu Anadolu Bölgesi: Erzurum, Van ve Kars'ta Müzeler ve Tarihi Alanlar | Ders |
12 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi: Şanlıurfa, Gaziantep ve Diyarbakır'daki Müzeler ve Antik Kentler (Göbeklitepe, Zeugma) | Ders |
13 | Dijital müzecilik ve sanal müze uygulamaları | Ders |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma | Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, müzecilikle ilgili temel kavramları, müze türlerini ve müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler, Türkiye’deki müzeleri sınıflandırarak aralarındaki işlevsel farkları analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler, Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinde yer alan önemli müzeleri ve antik kentleri tanımlar. | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kültürel mirasın korunmasına yönelik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki müze ve antik kentlerin önemini açıklar. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler, müzelerde ve antik kentlerde turist rehberliği bağlamında etkili sunum ve anlatım becerilerini uygular. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, müzecilikle ilgili temel kavramları, müze türlerini ve müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ;
Öğrenciler, Türkiye’deki müzeleri sınıflandırarak aralarındaki işlevsel farkları analiz eder. | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 | ;
Öğrenciler, Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinde yer alan önemli müzeleri ve antik kentleri tanımlar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | ;
Kültürel mirasın korunmasına yönelik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. UNESCO Dünya Mirası Listesi’ndeki müze ve antik kentlerin önemini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | ;
Öğrenciler, müzelerde ve antik kentlerde turist rehberliği bağlamında etkili sunum ve anlatım becerilerini uygular. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 4 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4,2 | 4,8 | 3,8 | 4,4 | 4,4 | 4,4 | 4,6 | 4,4 | 4,4 | 4,2 | 1 | 4,4 | 4,4 |