| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Rehberlik Uygulamaları | REH310 | 6 | 2 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sıla KARACAOĞLU (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı Turizm Rehberliği öğrencilerinin teorik olarak aldıkları bilgileri sahaya inerek uygulamalarını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında, Turizm Rehberliği öğrencilerinin gruplar halinde belirlenen turistik alanlarda rehberlik uygulaması yapmaları sağlanacaktır. Bu sayede teorik derslerde edindikleri bilgileri kullanma fırsatı bulacaklardır. |
| Ders Kaynakları |
Düzgün E. (2020). Örnek Olaylarla Turist Rehberliği. Detay Yayıncılık
Köroğlu Ö. ve Güzel Ö. (2019). Kavramdan Uygulamaya Turist Rehberliği Mesleği. Nobel Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 3 | 12 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 4 | 4 | 16 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tur Yönetimi -1 | Tartışmalı Ders |
| 2 | Tur Yönetimi -2 | |
| 3 | Tur Yönetimi -3 | |
| 4 | Tur Yönetimi -4 | |
| 5 | Hikaye Anlatıcılığı-1 | Tartışmalı Ders |
| 6 | Hikaye Anlatıcılığı-2 | Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Rehberlik Uygulamaları-1 | |
| 9 | Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-1 | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-2 | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Sürdürülebilir Turizm Yaklaşımıyla Turist Rehberlerinin Sorumlu Davranışları-3 | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Rehberlik Uygulamaları-2 | Ders |
| 13 | Rehberlik Uygulamaları-3 | Ders |
| 14 | Turlarda Rehber Davranışları | |
| 15 | Rehberlik Uygulamaları-4 | Saha / Arazi Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar. | |||
| Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar. | |||
| Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir. | |||
| Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir. | |||
| Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Turistik bir yerin tarihi, mimari, doğal güzellikleri vb. özelliklerini ayrıntılı bir şekilde açıklar. | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | ;
| Turistlerle etkili bir şekilde iletişim kurar. | 1 | 4 | 5 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | ;
| Turist grubuna hitap etme yeteneği gelişir. | 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | ;
| Turist grubunu etkili bir şekilde yönetir. | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | ;
| Karşılaştığı sorunlara kısa sürede çözüm geliştirir. | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 1,2 | 3 | 4 | 1 | 3,8 | 3,6 | 3,6 | 4,2 | 5 | 3 | 3,8 | 1 | 1 | 4,4 |