EN
  • Anasayfa
  • REH206 Türk Halk Bilimi ve Geleneksel El Sanatları (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
REH206 - Türk Halk Bilimi ve Geleneksel El Sanatları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Halk Bilimi ve Geleneksel El Sanatları REH206 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM REHBERLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN
Amaç

Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögelerin ilişkisel ve bütüncül olarak aktarımının yanı sıra Geleneksel Türk Sanatlarının öğrenilmesi.

Ders İçeriği

Türk halk biliminde geçmişten günümüze somut kültürel ögeler, soyut kültürel ögeler, adetler, gelenekler, inanışlar, ritüeller, Türk geleneksel el sanatları

Ders Kaynakları ARTUN, ERMAN (2019); TÜRK HALK BİLİMİ, KARAHAN KİTABEVİ, ANKARA
T.C. MEB BAKANLIĞI (2011); TÜRK HALK SANATI
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 1 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
30
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 2 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 4 1 4
Final Final 5 2 10
Toplam İş Yükü (Saat) 50
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,96
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk halk bilimine ve geleneksel el sanatlarına giriş Ders
2 Halk bilimi kavramı, kapsamı ve temel yaklaşımlar, Sanat ve Zanaat kavramları ile temel farkları Ders
3 Türk halk biliminin kaynakları, Dokumacılık, halıcılık ve kilim sanatı Ders
4 Sözlü kültür ve halk anlatmaları: Masal, efsane, destan- Maden işçiliği ve geleneksel takılar Ders
5 Anadolu halk bilimini besleyen İslamiyet öncesi inanç sistemleri. Seramik, çömlekçilik Ders
6 Türkler ve Semavi Dinler. Geleneksel cam sanatları. Ders
7 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri. Deri işçiliği, müzik aletleri yapımı ,sepet örücülüğü, Ders
8 Anadolu'da ve Türk kültüründe Doğum Öncesi Adetler, gelenekler ve görenekler. Bakırcılık, Bıçakçılık. Ders
9 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Anadolu'da ve Türk kültüründe Doğum Adetleri, gelenekler ve görenekler. Minyatür Sanatı Ders
10 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Evlilik Öncesi-Düğün-Evlilik Sonrası Gelenekleri, Hat Sanatı Ders Sözlü
11 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Ölüm-Ölüm Adetleri, İnanışları Gelenekleri, Tezhip Sanatı Ders Sözlü
12 Giyim-Kuşam Kültürü, Ebru Sanatı Ders
13 Bayramlar, Törenler, Kutlamalar ve Çini Sanatı Ders Sözlü
14 Mutfak Kültürü, Metal İşlemeler, semercilik, ahşap ve ağaç işçiliği Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halk biliminin temel kavramlarını, kuramsal yaklaşımlarını ve alanını açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye’nin farklı bölgelerine özgü halk kültürü unsurlarını tanımlar ve karşılaştırır. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir. Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır. Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Halk biliminin temel kavramlarını, kuramsal yaklaşımlarını ve alanını açıklar. 5 4 5 5 5 4 4 4 4 4 5 1 5 3
Türkiye’nin farklı bölgelerine özgü halk kültürü unsurlarını tanımlar ve karşılaştırır. 4 4 5 4 5 4 5 5 5 4 3 1 4 5
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir. 5 4 4 4 5 4 4 5 4 5 5 1 5 4
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir. 4 5 4 4 5 4 4 4 5 4 4 1 4 4
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır. 5 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4 1 5 4
Ortalama Değer 4,6 4,4 4,4 4,2 4,8 4 4,2 4,6 4,4 4,2 4,2 1 4,6 4