| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yabancı Dil Sınavlarına Hazırlık | REH419 | 7 | 6 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Çağrı ŞARLAR (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin YDS sınavında başarılı olabilmeleri için gerekli olan kelime bilgisi, dilbilgisi hakimiyeti ve okuma-anlama becerilerini sistematik olarak geliştirmek. Öğrencilere sınavın soru tiplerine uygun çözüm stratejileri kazandırarak zaman yönetimini ve doğru cevaplama oranını artırmak. |
| Ders İçeriği |
YDS’de yer alan temel konu başlıkları: kelime çalışmaları, dilbilgisi yapıları, paragraf analizi, çeviri teknikleri, boşluk tamamlama, yakın anlam–eş anlam soruları ve soru çözüm uygulamaları. Sınav pratiği: çıkmış sorularla çalışma, deneme sınavları, detaylı soru çözüm analizleri, yanlış türü takip sistemi ve sınav stratejileri geliştirme etkinlikleri. |
| Ders Kaynakları |
YDS Zoru Bankası Yargı YAYINEVİ
Manifest your Success Yargıtay Yayınevi |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Konu tekrarı (zamanlar) | Ders |
| 2 | Yoğun İngilizce: Dilbilgisi | Ders |
| 5 | Yoğun İngilizce: Okuduğunu Anlama | Ders |
| 5 | Yoğun İngilizce: Okuduğunu Anlama | Ders |
| 5 | Yoğun İngilizce: Okuduğunu Anlama | Ders |
| 7 | Yoğun İngilizce: Yeniden ifade etme. | Ders |
| 7 | Yoğun İngilizce: Yeniden ifade etme. | Ders |
| 8 | Sınav Haftası | |
| 9 | Yoğun İngilizce: Cloze Test | Ders |
| 10 | Yoğun İngilizce: Alakasız cümle | Ders |
| 11 | Yoğun İngilizce: Bağlaçlar | Ders |
| 14 | Intensive English: YDS deneme sınavları | Ders |
| 14 | Intensive English: YDS deneme sınavları | Ders |
| 14 | Intensive English: YDS deneme sınavları | Ders |
| 14 | Intensive English: YDS deneme sınavları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Akademik kelime bilgisini geliştirme: Öğrenciler, YDS’de sık geçen akademik kelimeleri, eş anlam–zıt anlam ilişkilerini ve kelime yapılarını doğru şekilde tanır ve kullanabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Dilbilgisi yapılarını doğru uygulama: Öğrenciler, YDS’de yoğun olarak sorgulanan tüm dilbilgisi konularını (zamanlar, bağlaçlar, cümle türleri, modallar, relative clauses vb.) kurallara uygun şekilde analiz eder ve sınav sorularında doğru uygular. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Okuma-anlama becerilerini güçlendirme: Öğrenciler, YDS formatındaki paragraf, boşluk tamamlama, çeviri ve okuma sorularında metnin ana fikrini, yardımcı fikirleri ve mantıksal ilişkileri doğru yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sınav stratejilerini etkin kullanma: Öğrenciler, YDS’de zaman yönetimi, soru tiplerine uygun çözüm teknikleri ve yanlış seçenek eleme stratejilerini kullanarak yüksek başarı göstermeye yönelik beceriler geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akademik kelime bilgisini geliştirme: Öğrenciler, YDS’de sık geçen akademik kelimeleri, eş anlam–zıt anlam ilişkilerini ve kelime yapılarını doğru şekilde tanır ve kullanabilir. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Dilbilgisi yapılarını doğru uygulama: Öğrenciler, YDS’de yoğun olarak sorgulanan tüm dilbilgisi konularını (zamanlar, bağlaçlar, cümle türleri, modallar, relative clauses vb.) kurallara uygun şekilde analiz eder ve sınav sorularında doğru uygular. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Okuma-anlama becerilerini güçlendirme: Öğrenciler, YDS formatındaki paragraf, boşluk tamamlama, çeviri ve okuma sorularında metnin ana fikrini, yardımcı fikirleri ve mantıksal ilişkileri doğru yorumlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Sınav stratejilerini etkin kullanma: Öğrenciler, YDS’de zaman yönetimi, soru tiplerine uygun çözüm teknikleri ve yanlış seçenek eleme stratejilerini kullanarak yüksek başarı göstermeye yönelik beceriler geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |