| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| II. Yabancı Dil V (Almanca V) | REH433 | 7 | 6 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün sınıfta ders |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL |
| Amaç |
II. Yabancı dil Almanca öğretimi V. |
| Ders İçeriği |
II. yabancı dil Almanca öğretimi V. |
| Ders Kaynakları |
3. A Grammatik Sprachniveau A1 - A2 Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4
2. Begegnungen A2+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-89-9 1. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen Verlag 4. Berliner Platz 2 Deutsch im Alltag A 2 Teil 2 Klett Verlag Deutsch als Fremdsprache Grammatik aktiv A1-B1 Übungsgrammatik Buch Verstehen Üben Sprechen 2. aktualisierte Ausgabe, 5. Druck ISBN 978-3-06-122964 Cornelsen Verlag GmbH Berlin 2025 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 2 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 4 | 8 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 2 | 6 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 2 | 4 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 2 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 4 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,76 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Öğrencilerle tanışma, kaynak bilgisi, sınıf seviyesi tespiti | Ders |
| 2 | Kişisel açıklama, sıfatlar, kompliman yapmak, | Ders |
| 3 | Akreditasyondaki edatlar, kılık - kıyafet, özellikler, cümle yapısı | Ders |
| 4 | yan cümle yapısı, soru cümle yapısı, uygulama | Ders |
| 5 | zaman dilimi Perfekt de fiil çekimleri ve cümle yapısı | Ders |
| 6 | gazete metni inceleme, ilanlar, tanımlık ile sıfat çekimleri | Ders |
| 7 | Konu tekrarı | Ders Gösterim |
| 8 | ara sınavı | Ders Gösterim |
| 9 | okuma metni spor ile ilgili,soru cevap uygulaması, akkusativ de yansıtma zamiri | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 10 | dinleme metni, röportaj, | Ders Rol Yapma / Drama Sözlü |
| 11 | Indefinita, Pronomen, cümle yapısı | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Sözlü |
| 12 | iş başvurusunu yazma | Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
| 13 | iş görüşmesi, dialog konuşma | Ders Sözlü |
| 7 | Konu tekrarı | Ders Gösterim |
| 15 | Final sınav | Ders Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Deutsch als Fremdsprache A 2.1.+ verstehen, Wortschatz A 2.1.+ | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Deutsch als Fremdsprache A 2.1. + Grammatik, Present Perfekt, Konjunktiv II., Passiv, Adjektive. A 2.1.+ | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| alltägliche-formelle-informelle Sprachfähigkeiten | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Aussprache - Intonation | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kommunikation A 2.1. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Deutsch als Fremdsprache A 2.1.+ verstehen, Wortschatz A 2.1.+ | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Deutsch als Fremdsprache A 2.1. + Grammatik, Present Perfekt, Konjunktiv II., Passiv, Adjektive. A 2.1.+ | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| alltägliche-formelle-informelle Sprachfähigkeiten | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Aussprache - Intonation | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kommunikation A 2.1. | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |