| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| II. Yabancı Dil VI (Almanca VI) | REH434 | 8 | 6 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM REHBERLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Bilge ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Yabancı dil Almanca A2+ seviyede konuşma, dinleme, yazma, okuma ve gramer becerini geliştirme ve pekiştirme |
| Ders İçeriği |
A2+ seviyede Yabancı dil Almanca konuşma, dinleme, okuma, yazma ve gramer |
| Ders Kaynakları |
3. A Grammatik Sprachniveau A1 - A2 Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache Schubert Verlag Leipzig ISBN 978-3-941323-09-4
2. Begegnungen A2+ Deutsch als Fremdsprache Anne Busch/Szilvia Szita Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch Schubert Verlag Leipzig, ISBN 978-3-929526-89-9 1. Grammatik aktiv A1-B1 Cornelsen Verlag 4. Berliner Platz 2 Deutsch im Alltag A 2 Teil 2 Klett Verlag |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 2 | 12 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 8 | 16 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 6 | 3 | 18 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 8 | 16 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 10 | 30 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 1 | 3 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 6 | 12 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,67 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, ders içeriği, kaynak ve ders | Ders |
| 2 | Mesleki tanıtım, Kariyer, biyografi incelemesi | Ders |
| 3 | relativ cümle, relativ zamiri | Ders |
| 4 | dinleme, interview, anlama | Ders |
| 5 | Hayalimdeki meslekler, konjunktiv | Ders |
| 6 | çalışma yaşamın yarısı-tartışma, şehir tanıtımı | Ders |
| 7 | konu tekrarı | Ders |
| 8 | ara sınavı | Ders |
| 9 | alışkanlıklar, tv-radio haberleri; trafik, siyaset, spor, hava raporu | Ders |
| 10 | Kurumsal eğitim ve medyanın artılarını ve eksilerini tartışmak | Ders |
| 11 | Televizyon konulu yazılar | Ders |
| 12 | Wortbildung/kelime yapı taşları, Antonyme zu Adjektiven/sıfatlar | Ders |
| 13 | Almanya'da Siyaset: devlet-eyalet, şehir-mahalle yönetimi | Ders |
| 14 | konu tekrarı | Ders |
| 15 | Final sınavı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Deutsch als Fremdsprache A 2.1. verstehen, Wortschatz A 2.2. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Deutsch als Fremdsprache A 2.2. + Grammatik, Present Perfekt, Konjunktiv II., Passiv, Adjektive. A 2.2. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| alltägliche-formelle-informelle Sprachfähigkeiten | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Aussprache - Intonation | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kommunikation A 2.2. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |