| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Turizm | TUR107 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
| Amaç |
Turizmle ilgili temel kavramlar ve turizm endüstrisi ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek ve turizmle ilgili dersler için altyapıyı oluşturmak amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Turizm sektöründeki temel kavramları, turizm işletmeleri, turist kavramını ve turizmin önemi, turizmin çevresel özellikleri, turizmin dünü, bugünü ve geleceğine yönelik bilgiler içerir. |
| Ders Kaynakları |
Nazmi Kozak, Meryem A. Kozak, Metin Kozak, 2021, Genel Turizm (İlkeler Ve Kavramlar), Detay Yayıncılık.
Akademik makaleler |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş Ve Ders İçeriğinin Tartışılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Turizmin Genel Yapısı Ve Temel Kavramlar | Ders |
| 3 | Turizm Çeşitleri | Ders |
| 4 | Turizmin Gelişmesine Etki Eden Unsurlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Turizmin Tarihsel Gelişimi | Ders |
| 6 | Turizm Endüstrisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Turizm Tesislerinin Niteliğine İlişkin Yönetmelik | Ders |
| 8 | Turizm Arzı Ve Talebi | Ders |
| 9 | Turizm Plan Ve Politikası | Ders |
| 10 | Turizm Ve Ekonomik Çevre | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Turizmin Toplumsal Ve Fiziksel Çevre İle İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Türkiye’de Turizmin Gelişimi | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Türkiye’de Turizm Sorunları | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Turizm Hareketleri Ve Trendleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Turizmle ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Turizm sektörü hakkında genel bilgilere sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Turizmin ekonomik, sosyal, politik ve kültürel etkilerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Turizmin tarihsel gelişim sürecini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Turizmin dünü, bugünü ve geleceği hakkında öngörülerde bulunabilir. | Ödev / Proje Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Turizmle ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Turizm sektörü hakkında genel bilgilere sahip olur. | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Turizmin ekonomik, sosyal, politik ve kültürel etkilerini bilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Turizmin tarihsel gelişim sürecini açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Turizmin dünü, bugünü ve geleceği hakkında öngörülerde bulunabilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 4,6 | 4 | 4,2 | 4,2 | 4 | 4 | 4 | 1,8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |