Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel İşletme | TUR109 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Amaç |
Öğrencilerin işletme bilimi ve işletme yönetimi ile ilgili temel kavramları, işletmenin amaçları ve çeşitlerini, işletmenin etkilediği ve etkilendiği iç-dış çevreyi, işletmenin kuruluş ve büyüme sürecini, işletmenin fonksiyonları hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
İşletme ve ilgili temel kavramlar, işletme ve çevresi, işletmelerin kuruluş ve büyüme süreçleri, işletmelerin sınıflandırılması, işletmenin fonksiyonları hakkında bilgi vermektir. |
Ders Kaynakları |
Tamer Koçel, 2020, İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayım
Kadri Mirze, 2019, İşletme, Literatür Yayıncılık M. Şerif Şimşek, Adnan Çelik, 2021, Genel İşletme, Eğitim Yayınevi Erol Eren, 2018, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Basım Yayım Rıdvan Karalar, 2019, Genel İşletme , Nisan Kitabevi Ömer Dinçer, Yahya Fidan, 2017, İşletme Yönetimine Giriş, Alfa Yayınları İsmet MUCUK, 2022, Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi Akademik Makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme Ve İşletmecilik Kavramları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | İşletmenin Amaçları, Çevresi ve Sınıflandırılması | Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası |
3 | İşletmelerin kuruluş nedenleri ve aşamaları | Ders Tartışmalı Ders |
4 | İşletmelerde büyüme, bütünleşme ve işbirliği | Ders |
5 | İşletmenin Maliyetleri Ve Gelirleri | Ders |
6 | İşletmenin Performansı | Ders |
7 | İşletmenin Yönetim Fonksiyonu | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İşletmenin Tedarik Ve Üretim Fonksiyonu | Ders |
9 | İşletmenin Pazarlama Fonksiyonu | Ders |
10 | İşletmenin Finansman Fonksiyonu | Ders |
11 | İşletmenin Muhasebe Fonksiyonu | Ders |
12 | İşletmenin İnsan Kaynakları Fonksiyonu | Ders Tartışmalı Ders |
13 | İşletmenin Araştırma- Geliştirme Fonksiyonu Ve İnovasyon | Ders Tartışmalı Ders |
14 | İşletmenin Halkla İlişkiler Fonksiyonu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel işletmecilik kavramlarını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşletmelerin özelliklerini bilir ve sınıflandırılmasını tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmelerin amaçları, kuruluşu ve büyümesi ile ilgili genel bilgilere sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmeyi çevresiyle birlikte var oluş (kuruluş) nedenini analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel işletmecilik kavramlarını açıklar. | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
İşletmelerin özelliklerini bilir ve sınıflandırılmasını tanımlar. | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
İşletmelerin amaçları, kuruluşu ve büyümesi ile ilgili genel bilgilere sahip olur. | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
İşletmeyi çevresiyle birlikte var oluş (kuruluş) nedenini analiz edebilir. | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
İşletmelerin temel fonksiyonlarını ve işletme departmanlarının işleyişini anlar. | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |