Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kat Hizmetleri Yönetimi | TUR203 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, örgün, sözlü, tartışmalı ders. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Amaç |
Konaklama işletmelerinde kat hizmetleri bölümünün işleyişi hakkında temel ve teknik bilgiler vermektir. |
Ders İçeriği |
Konaklama işletmelerinde yer alan kat hizmetleri bölümünün tüm faaliyetlerinin ve temizlik türlerinin ele alınması. |
Ders Kaynakları |
Meryem Akoğlan Kozak, 2023, Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi, Detay Yayıncılık
Oya Aytemiz Seymen, Barış Erdem, Melike (Karagöz) Gül, 2017, Konaklama İşletmelerinde Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi (Örnek Kat Hizmetleri Otomasyon Modülü), Detay Yayıncılık İnternet kaynakları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kat Hizmetlerinin Tanımı, Önemi Ve Sorumluluk Alanları | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Kat Hizmetleri Departmanının Otel Organizasyonu İçindeki Yeri | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Kat Hizmetleri Departmanında Personel İşleri | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Kat Hizmetleri Departmanında Planlama | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Kat Hizmetleri Departmanında Bilgi Akışı | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Kat Hizmetleri Departmanında Bütçeleme Ve Kontrol | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Kat Hizmetleri Departmanında Kullanılan Malzemeler | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Kat Hizmetleri Departmanında Temizlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kat Hizmetleri Departmanında Temizlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Kat Hizmetleri Departmanında Güvenlik | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Müşteri Odalarının Dekorasyonu | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Kat Hizmetleri Departmanında Hijyen | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması |
13 | Çamaşırhane Yönetimi | Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kat hizmetleri bölümünü ve görevlerini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kat hizmetlerinin konaklama işletmeleri için önemini anlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kat hizmetleri departmanının diğer departmanlarla ilişkisini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kat hizmetlerinde kullanılan temizlik malzemelerini tanır. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kat hizmetlerinde hijyen ve güvenliğin önemini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kat hizmetleri bölümünü ve görevlerini tanımlayabilir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | ;
Kat hizmetlerinin konaklama işletmeleri için önemini anlar. | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | ;
Kat hizmetleri departmanının diğer departmanlarla ilişkisini açıklar. | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | ;
Kat hizmetlerinde kullanılan temizlik malzemelerini tanır. | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | ;
Kat hizmetlerinde hijyen ve güvenliğin önemini kavrayabilir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1,2 | 3 |