EN
  • Anasayfa
  • TUR208 Turizm Coğrafyası (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
TUR208 - Turizm Coğrafyası
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Turizm Coğrafyası TUR208 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin Türkiye ve dünya turizm coğrafyasını ve bu coğrafyalarda gerçekleştirilebilecek turizm türlerini arz ve talep yönüyle öğrenmeleri amaçlar.

Ders İçeriği

Turizm Coğrafyasının Tanımı, Turizm Türleri Bakımından Türkiye Bölgeler Turizm Coğrafyasının Özellikleri, Dünya Miras Listesi’ne Giren Yerler

Ders Kaynakları Zengin B. (2006), Turizm Coğrafyası, 2. Baskı, Değişim Yayınları, İstanbul
ŞENOL, Fazıl, Türkiye Turizm Coğrafyası ve Dünya Kültürel Mirası, Detay Yayıncılık, 2016
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 88
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,45
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Coğrafya ve Turizm Ders
2 Turizmde Coğrafi Mekan Ders
3 Türkiye'nin Genel Coğrafyası Ders Tartışmalı Ders
4 Türkiye’de Turizm Çeşitleri Ders Tartışmalı Ders
5 Akdeniz Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Ege Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Marmara Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Karadeniz Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 İç Anadolu Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Doğu Anadolu Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Dünya Turizmi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Dünya Turizmi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 UNESCO Dünya Miras Listesi’ne Giren Yerler ve Değerler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Turizm ve coğrafya kavramları arasında ilişki kurabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Türkiye'nin coğrafi oluşum sürecini ve bu sürecin turizme etkisini açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye'nin turistik çekiciliklerini bölgelere göre açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan değerler ve yerler hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Ülkeler için turizmin önemini kavrayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Turizm ve coğrafya kavramları arasında ilişki kurabilir. 3 1 2 2 2 1 1 1 1 3 1 3 3 2
Türkiye'nin coğrafi oluşum sürecini ve bu sürecin turizme etkisini açıklayabilir. 2 2 2 1 2 2 1 1 1 3 2 3 3 2
Türkiye'nin turistik çekiciliklerini bölgelere göre açıklayabilir. 2 2 2 2 2 2 2 1 1 3 2 3 3 3
UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan değerler ve yerler hakkında bilgi sahibi olur. 2 1 1 1 1 2 1 1 2 3 1 2 3 3
Ülkeler için turizmin önemini kavrayabilir. 3 1 1 1 2 2 1 1 1 3 2 3 3 2
Ortalama Değer 2,4 1,4 1,6 1,4 1,8 1,8 1,2 1 1,2 3 1,6 2,8 3 2,4