| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Turizm Coğrafyası | TUR208 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Seyda Fatih HARMANDAROĞLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilerin Türkiye ve dünya turizm coğrafyasını ve bu coğrafyalarda gerçekleştirilebilecek turizm türlerini arz ve talep yönüyle öğrenmeleri amaçlar. |
| Ders İçeriği |
Turizm Coğrafyasının Tanımı, Turizm Türleri Bakımından Türkiye Bölgeler Turizm Coğrafyasının Özellikleri, Dünya Miras Listesi’ne Giren Yerler |
| Ders Kaynakları |
Zengin B. (2006), Turizm Coğrafyası, 2. Baskı, Değişim Yayınları, İstanbul
ŞENOL, Fazıl, Türkiye Turizm Coğrafyası ve Dünya Kültürel Mirası, Detay Yayıncılık, 2016 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,45 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Coğrafya ve Turizm | Ders |
| 2 | Turizmde Coğrafi Mekan | Ders |
| 3 | Türkiye'nin Genel Coğrafyası | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Türkiye’de Turizm Çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Akdeniz Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Ege Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 7 | Marmara Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Karadeniz Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 9 | İç Anadolu Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Doğu Anadolu Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Doğal, Tarihi ve Kültürel Turistik Değerleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Dünya Turizmi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Dünya Turizmi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | UNESCO Dünya Miras Listesi’ne Giren Yerler ve Değerler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Turizm ve coğrafya kavramları arasında ilişki kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye'nin coğrafi oluşum sürecini ve bu sürecin turizme etkisini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Türkiye'nin turistik çekiciliklerini bölgelere göre açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan değerler ve yerler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Ülkeler için turizmin önemini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Turizm ve coğrafya kavramları arasında ilişki kurabilir. | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | ;
| Türkiye'nin coğrafi oluşum sürecini ve bu sürecin turizme etkisini açıklayabilir. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ;
| Türkiye'nin turistik çekiciliklerini bölgelere göre açıklayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ;
| UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan değerler ve yerler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | ;
| Ülkeler için turizmin önemini kavrayabilir. | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 2,4 | 1,4 | 1,6 | 1,4 | 1,8 | 1,8 | 1,2 | 1 | 1,2 | 3 | 1,6 | 2,8 | 3 | 2,4 |