Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizm Etiği | TUR251 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Emine SADIÇ |
Amaç |
Temel etik ve ahlâk kavramının, etik ilkelerinin, kaynaklarının ve türlerinin kavranmasını sağlayarak iş ortamındaki etik dışı davranışların veya uygulamaların neler olabileceği konusunda bilgi vermektir |
Ders İçeriği |
Etik ve ahlâk kavramları ve arasındaki farklar, turizmde etiğin önemi, sosyal sorumluluk kavramı hakkında bilgi vermektir. |
Ders Kaynakları |
Meryem Akoğlan Kozak, Hatice Güçlü Nergiz, 2018, Turizmde Etik Kavramlar, İlkeler, Standartlar, Detay Yayıncılık
Orhan Akova ,Turizmde Etik, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Ders Notları Akademik makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klasik Ahlâk Felsefesi | Ders |
2 | Ortaçağ'ın Din Temelli Ahlâk Felsefesi | Ders |
3 | Modern Laik Ahlâk Felsefesi | Ders |
4 | Etik Kavramı | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Türklerde İş Ahlâkı Ve Ahilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Temel Etik İlkeleri | Ders |
7 | Turizm Ve Etik | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Etik Türleri | Ders |
9 | Etik Kaynakları | Ders |
10 | Etik Standartları | Ders |
11 | Turizmde Etik Dışı Davranışlar | Ders |
12 | Etik Ve Müşteri Şikayetleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sosyal Sorumluluk | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Turizmde Etik İle İlgili Örnek Olay İncelemeleri | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etik ve ahlak kavramları ile bu kavramların önemini betimleyebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turizm sektöründe etik ve ahlaki değer ve yargıların önemini tartışabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Turizm işletmelerinde etik sorunları bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sosyal sorumluluk kavramını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etik ve ahlak kavramları ile bu kavramların önemini betimleyebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Turizm sektöründe etik ve ahlaki değer ve yargıların önemini tartışabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Turizm işletmelerinde etik sorunları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal sorumluluk kavramını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |