EN
  • Anasayfa
  • TUR217 Yiyecek ve İçecek Servisi (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TUR217 - Yiyecek ve İçecek Servisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yiyecek ve İçecek Servisi TUR217 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emine SADIÇ (Yıl: 2025 - 2026)
Ders Veren Öğr. Gör. Ahmet KARAGÖZ
Amaç

Öğrencinin meslek hayatında ihtiyaç duyacağı temel servis ve sunum bilgisini edinmesi.

Ders İçeriği

Servis usullerini, yaygın kullanılan sunum tekniklerinin öğretilmesi. Yiyecek içecek hizmetlerine tarihsel bakış ,Yiyecek içecek endüstrisi, Yiyecek içecek hizmetlerinde profesyonellik, Personel nitelikleri, Beceri ve bilgi, Müşteri ilişkileri,Servise ön hazırlık, Yiyecek içecek servis ekipmanları, Endüstride farklı servis uygulamaları, Klasik servis usulleri, Yemek servisi, Bar ve içecek servisi, Serviste yönerticinin rolü, Sofrada görgü.

Ders Kaynakları Axler, Bruce H. 1990. Food and beverage service / Bruce H. Axler, Carol A. Litrides. New York : Wiley.,
Sökmen, A. (2011). Yiyecek ve İçecek Servisi. Detay Yayıncılık
Yılmaz, Y. (2014) Konaklama & Ağırlama İşletmelerinde Servis Tekniği ve Yönetimi
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 7 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 7 21
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 2 1 2
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Servis ve bar hakkında genel bilgi Ders
2 Yiyecek ve içecek bölümü, organizasyon yapısı Ders
3 Servis personelinin nitelikleri, görev ve sorumlulukları Ders
4 Servis departmanında kullanılan malzemeler ve bakımları I Ders Gösterim
5 Servis departmanında kullanılan malzemeler ve bakımları II Ders Gösterim
6 Servise Hazırlık/Ön Hazırlık (Mise en Place) Ders Gösterim
7 Yiyecek ve içecek işletmelerinde hijyen, sanitasyon Ders Gösterim
8 Servis usulleri Ders
9 Servis alanlarında güvenlik Ders
10 Menü Ders
11 Servisin Tanımı, Önemi ve Servis Türleri Ders
12 Temel Mutfak Bilgileri Ders
13 İçecek bilgisi ve servisleri Ders Gösterim
14 Konuk ilişkileri ve şikâyetler ile ilgilenme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yiyecek-içecek bölümü personelinin sahip olması gereken özellikleri ve sorumlulukları açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yiyecek ve içecek hijyeni ve sanitasyonu hakkında edinir. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yiyecek içecek servisi yönetimi konusunda bilgi sahibi olur ve bir restoranda servis hizmetlerini yönetebilir. Yazılı Sınav Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Servis kavramını tanıma ve servis metotlarını uygulamayı öğrenir. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Yiyecek-içecek sektörüne ilişkin kavramları tanımlar. Yazılı Sınav Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Yiyecek-içecek bölümü personelinin sahip olması gereken özellikleri ve sorumlulukları açıklar. 5 2 1 3 1 1 3 1 1 1 2 3 1 2
Yiyecek ve içecek hijyeni ve sanitasyonu hakkında edinir. 4 2 1 2 1 2 2 1 1 2 2 4 2 4
Yiyecek içecek servisi yönetimi konusunda bilgi sahibi olur ve bir restoranda servis hizmetlerini yönetebilir. 2 2 1 3 2 2 2 3 1 2 2 4 3 3
Servis kavramını tanıma ve servis metotlarını uygulamayı öğrenir. 2 2 1 2 1 2 2 1 1 2 2 4 2 3
Yiyecek-içecek sektörüne ilişkin kavramları tanımlar. 3 2 1 2 2 2 2 2 1 2 2 4 1 3
Ortalama Değer 3,2 2 1 2,4 1,4 1,8 2,2 1,6 1 1,8 2 3,8 1,8 3