EN
  • Anasayfa
  • BYM5015 Mikrobiyal Biyoprosesler (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
BYM5015 - Mikrobiyal Biyoprosesler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mikrobiyal Biyoprosesler BYM5015 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
BİYOMÜHENDİSLİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL
Ders Veren Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL
Amaç

Bu dersin amacı; öğrencilerin mikrobiyal biyoproseselerin temellerini, mikrobiyal çeşitlilik, çeşitli endüstriyel mikrobiyolojik proseslerin önemi, endüstriyel üretimlerde kullanılan mikroorganizmaların özellikleri, mikrobiyal enzimler, mikrobiyal primer ve sekonder matbolitler, ikrobiyal kaynakların endüstriyel kullanımı, mikrobiyal biyokütlenin biyoyakıt üretiminde ve biyoremediasyon teknolojilerinde kullanımı konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktaır

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında biyoproseslerde ikroorganizmaların kullanımı, mikrobiyal biyokütle üretimi, mikrobiyal enzimler, primer ve sekonder metabolitler, mikrobiyal kaynakların endüstriyel kullanımı, mikrobiyal biyokütlenin biyoyakıt üretiminde ve biyoremediasyon teknolojilerinde kullanımı konuları işlenecektir.

Ders Kaynakları Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA.
Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 2 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 8 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 9 27
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 6 1 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 194
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,61
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mikrobiyal biyoproseselere giriş Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
2 Mikrobiyal çeşitlilik, büyüme ve beslenme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
3 Mikrobiyal metabolizma Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
4 Primer ve sekonder metabolitler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
5 Endüstriyel mikroorganizmalar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
6 Fermentörler/Biyoreaktörler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
7 Fermentasyon ürünlerinin ekstraksiyonu Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
8 Ürün geliştirme, regülasyon ve güvenlik Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
9 Mikrobiyal enzimler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
10 Mikrobiyal kaynakların endüstriyel kullanımı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
10 Mikrobiyal kaynakların endüstriyel kullanımı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
12 Mikrobiyal biyokütlenin biyoyakıt üretiminde kullanımı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
13 Mikrobiyal biyokütlenin biyoremediasyon teknolojilerinde kullanımı Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
14 Öğrenci Sunumları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Fermentasyon Sistemlerinin kavranması Yazılı Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Çeşitli fermentasyon ürünlerinin üretimi (Ekmek mayası ve antibiyotik vb.) Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Endüstriyel mikrobiyolojideki uygulamaların öğrenilmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Endüstriyel Mikroorganizmaların öğrenilmesi Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Fermentasyon Sistemlerinin kavranması 5 5 5 5 5 5
Çeşitli fermentasyon ürünlerinin üretimi (Ekmek mayası ve antibiyotik vb.) 5 5 5 5 5 5
Endüstriyel mikrobiyolojideki uygulamaların öğrenilmesi 5 5 5 5 5 5
Endüstriyel Mikroorganizmaların öğrenilmesi 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5