Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikrobiyal Biyoprosesler | BYM5015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOMÜHENDİSLİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Ders Veren | Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilerin mikrobiyal biyoproseselerin temellerini, mikrobiyal çeşitlilik, çeşitli endüstriyel mikrobiyolojik proseslerin önemi, endüstriyel üretimlerde kullanılan mikroorganizmaların özellikleri, mikrobiyal enzimler, mikrobiyal primer ve sekonder matbolitler, ikrobiyal kaynakların endüstriyel kullanımı, mikrobiyal biyokütlenin biyoyakıt üretiminde ve biyoremediasyon teknolojilerinde kullanımı konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktaır |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında biyoproseslerde ikroorganizmaların kullanımı, mikrobiyal biyokütle üretimi, mikrobiyal enzimler, primer ve sekonder metabolitler, mikrobiyal kaynakların endüstriyel kullanımı, mikrobiyal biyokütlenin biyoyakıt üretiminde ve biyoremediasyon teknolojilerinde kullanımı konuları işlenecektir. |
Ders Kaynakları |
Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA.
Doran, P.M., 2012, Bioprocess Engineering Principles 2nd Edition, Academic Press, Elsevier, USA |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 9 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mikrobiyal biyoproseselere giriş | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Mikrobiyal çeşitlilik, büyüme ve beslenme | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Mikrobiyal metabolizma | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
4 | Primer ve sekonder metabolitler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Endüstriyel mikroorganizmalar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
6 | Fermentörler/Biyoreaktörler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
7 | Fermentasyon ürünlerinin ekstraksiyonu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Ürün geliştirme, regülasyon ve güvenlik | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Mikrobiyal enzimler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Mikrobiyal kaynakların endüstriyel kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
10 | Mikrobiyal kaynakların endüstriyel kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Mikrobiyal biyokütlenin biyoyakıt üretiminde kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Mikrobiyal biyokütlenin biyoremediasyon teknolojilerinde kullanımı | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
14 | Öğrenci Sunumları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fermentasyon Sistemlerinin kavranması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Çeşitli fermentasyon ürünlerinin üretimi (Ekmek mayası ve antibiyotik vb.) | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Endüstriyel mikrobiyolojideki uygulamaların öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Endüstriyel Mikroorganizmaların öğrenilmesi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|
Fermentasyon Sistemlerinin kavranması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Çeşitli fermentasyon ürünlerinin üretimi (Ekmek mayası ve antibiyotik vb.) | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Endüstriyel mikrobiyolojideki uygulamaların öğrenilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Endüstriyel Mikroorganizmaların öğrenilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |