| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Din Felsefesinin Temel Problemleri | FDB5004 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | teorik 2+ uygulama 0 |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Din Felsefesi Problemlerini Sistematik, Kronolojik çerçevede öğretmek. |
| Ders İçeriği | |
| Ders Kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | din ve felsefe kavramları | Tartışmalı Ders |
| 1 | din ve felsefe kavramları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Tanrının varlığının delilleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Teizm | Tartışmalı Ders |
| 4 | Teizm | Tartışmalı Ders |
| 6 | Deizm | Tartışmalı Ders |
| 6 | Deizm | Tartışmalı Ders |
| 8 | Panteizm | Tartışmalı Ders |
| 9 | Ateizm | Tartışmalı Ders |
| 10 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
| 11 | Vahdet-i vücut | Tartışmalı Ders |
| 12 | Agnostisizm | Tartışmalı Ders |
| 13 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| 14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Din Felsefesi Problemlerini kapsamlı olarak algılayıp çözümleyerek karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Din felsefesinin çağdaş bazı sorunları hakkında daha detaylı bir bilgi elde etme ve ileri analizlerde bulunabilme hedeflenmektedir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |