| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Din Psikolojisine Giriş | FDB5012 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
| Amaç |
Ders din psikolojisinin temel konuları, amaçları ve araştırma metolarıyla ilgili bilgiler vermeyi amaçlar. |
| Ders İçeriği |
1. Hafta: Dersin Tanıtımı ve Din Psikolojisinin Konusu 2. Hafta: Din Psikolojisinin Tarihsel Gelişimi 3. Hafta: Din Psikolojisinin Diğer Bilimlerle İlişkisi 4. Hafta: Dinin Psikolojik Temelleri 5. Hafta: Dinî Tecrübe ve Dönüşüm 6. Hafta: Dinî Gelişim Psikolojisi 7. Hafta: Dinî Tutum, İnanç ve Davranış 8. Hafta: Ara Sınav (Vize) 9. Hafta: Dinî Şüphe, Kriz ve Deizm Eğilimleri 10. Hafta: Din ve Kişilik İlişkisi 11. Hafta: Dinî Baş Etme ve Ruh Sağlığı 12. Hafta: Dindarlığın Ölçülmesi 13. Hafta: Günümüz Din Psikolojisi Yaklaşımları 14. Hafta: Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Tartışması |
| Ders Kaynakları |
Din Psikolojisine Giriş - Hayati Hökelekli
Din Psikolojisine Giriş - Hayati Hökelekli |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ara Sınav 2 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 213 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,35 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Din Psikolojisi Bilimi | Tartışmalı Ders |
| 2 | Din, Dindarlık ve Boyutları | Tartışmalı Ders |
| 3 | Dindarlığın Kaynakları | Tartışmalı Ders |
| 4 | Dindarlığın Etkileri ve İşlevleri | Tartışmalı Ders |
| 5 | Dindarlığı Etkileyen Faktörler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Din Psikolojisinin Araştırma Metotları | Tartışmalı Ders |
| 7 | Dindarlığın Gelişimi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | İnanç Psikolojisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Tanrı Tasavvurları | Tartışmalı Ders |
| 11 | Dua, İbadet ve Dini Törenler | Tartışmalı Ders |
| 12 | Gelişim Dönemleri ve Din | Tartışmalı Ders |
| 13 | Tövbe, Dine Dönüş ve Dini Değerler | Tartışmalı Ders |
| 14 | Anormal Dini Davranışlar | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Din psikolojisinin genel çerçevesini kavrar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Alanın tarihsel süreçteki gelişimini açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Disiplinler arası ilişkileri fark eder. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dinin bireydeki psikolojik temellerini açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dinî tecrübenin psikolojik yönünü analiz eder. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gelişim dönemleri ve din arasındaki ilişkiyi öğrenir. Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| DFreud, Jung, James, Adler, Frankl, Fromm ve Maslow gibi bu bilim dalının önde gelenlerinin düşüncelerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| 1. Hafta: Din psikolojisinin genel çerçevesini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| 3. Hafta: Disiplinler arası ilişkileri fark eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Din bağlamında genel psikoloji teorilerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Gelişim dönemleri ve din arasındaki ilişkiyi öğrenir. Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| DFreud, Jung, James, Adler, Frankl, Fromm ve Maslow gibi bu bilim dalının önde gelenlerinin düşüncelerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| 2. Hafta: Alanın tarihsel süreçteki gelişimini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| 4. Hafta: Dinin bireydeki psikolojik temellerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Din bağlamında genel psikoloji teorilerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |