Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Din Psikolojisine Giriş | FDB5012 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
Amaç |
Ders din psikolojisinin temel konuları, amaçları ve araştırma metolarıyla ilgili bilgiler vermeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
1. Hafta: Dersin Tanıtımı ve Din Psikolojisinin Konusu 2. Hafta: Din Psikolojisinin Tarihsel Gelişimi 3. Hafta: Din Psikolojisinin Diğer Bilimlerle İlişkisi 4. Hafta: Dinin Psikolojik Temelleri 5. Hafta: Dinî Tecrübe ve Dönüşüm 6. Hafta: Dinî Gelişim Psikolojisi 7. Hafta: Dinî Tutum, İnanç ve Davranış 8. Hafta: Ara Sınav (Vize) 9. Hafta: Dinî Şüphe, Kriz ve Deizm Eğilimleri 10. Hafta: Din ve Kişilik İlişkisi 11. Hafta: Dinî Baş Etme ve Ruh Sağlığı 12. Hafta: Dindarlığın Ölçülmesi 13. Hafta: Günümüz Din Psikolojisi Yaklaşımları 14. Hafta: Genel Değerlendirme ve Dönem Sonu Tartışması |
Ders Kaynakları |
Din Psikolojisine Giriş - Hayati Hökelekli
Din Psikolojisine Giriş - Hayati Hökelekli |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ara Sınav 2 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 213 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,35 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Din Psikolojisi Bilimi | |
2 | Din, Dindarlık ve Boyutları | |
3 | Dindarlığın Kaynakları | |
4 | Dindarlığın Etkileri ve İşlevleri | |
5 | Dindarlığı Etkileyen Faktörler | |
6 | Din Psikolojisinin Araştırma Metotları | |
7 | Dindarlığın Gelişimi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnanç Psikolojisi | |
10 | Tanrı Tasavvurları | |
11 | Dua, İbadet ve Dini Törenler | |
12 | Gelişim Dönemleri ve Din | |
13 | Tövbe, Dine Dönüş ve Dini Değerler | |
14 | Anormal Dini Davranışlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Din psikolojisinin genel çerçevesini kavrar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanın tarihsel süreçteki gelişimini açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Disiplinler arası ilişkileri fark eder. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dinin bireydeki psikolojik temellerini açıklar. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dinî tecrübenin psikolojik yönünü analiz eder. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Din psikolojisinin genel çerçevesini kavrar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Alanın tarihsel süreçteki gelişimini açıklar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Disiplinler arası ilişkileri fark eder. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Dinin bireydeki psikolojik temellerini açıklar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Dinî tecrübenin psikolojik yönünü analiz eder. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Gelişim dönemleri ve din arasındaki ilişkiyi öğrenir. Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | |||
DFreud, Jung, James, Adler, Frankl, Fromm ve Maslow gibi bu bilim dalının önde gelenlerinin düşüncelerini öğrenir. | |||
1. Hafta: Din psikolojisinin genel çerçevesini kavrar. | |||
3. Hafta: Disiplinler arası ilişkileri fark eder. | |||
Din bağlamında genel psikoloji teorilerini öğrenir. | |||
Gelişim dönemleri ve din arasındaki ilişkiyi öğrenir. Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | |||
DFreud, Jung, James, Adler, Frankl, Fromm ve Maslow gibi bu bilim dalının önde gelenlerinin düşüncelerini öğrenir. | |||
2. Hafta: Alanın tarihsel süreçteki gelişimini açıklar. | |||
4. Hafta: Dinin bireydeki psikolojik temellerini açıklar. | |||
Din bağlamında genel psikoloji teorilerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Din psikolojisinin genel çerçevesini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Alanın tarihsel süreçteki gelişimini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Disiplinler arası ilişkileri fark eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dinin bireydeki psikolojik temellerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dinî tecrübenin psikolojik yönünü analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Din psikolojisinin genel çerçevesini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Alanın tarihsel süreçteki gelişimini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Disiplinler arası ilişkileri fark eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dinin bireydeki psikolojik temellerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dinî tecrübenin psikolojik yönünü analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gelişim dönemleri ve din arasındaki ilişkiyi öğrenir. Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
DFreud, Jung, James, Adler, Frankl, Fromm ve Maslow gibi bu bilim dalının önde gelenlerinin düşüncelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
1. Hafta: Din psikolojisinin genel çerçevesini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
3. Hafta: Disiplinler arası ilişkileri fark eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Din bağlamında genel psikoloji teorilerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Gelişim dönemleri ve din arasındaki ilişkiyi öğrenir. Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
DFreud, Jung, James, Adler, Frankl, Fromm ve Maslow gibi bu bilim dalının önde gelenlerinin düşüncelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
2. Hafta: Alanın tarihsel süreçteki gelişimini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
4. Hafta: Dinin bireydeki psikolojik temellerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Din bağlamında genel psikoloji teorilerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |