| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dini Danışmanlık ve Rehberlik | FDB5013 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı, bireylerin dini, manevi ve psikolojik ihtiyaçlarını tanıyabilen, dini danışmanlık sürecinde empati, etik, iletişim ve rehberlik becerilerini kullanabilen bireyler yetiştirmektir. |
| Ders İçeriği |
1. Hafta: Dini danışmanlık ve rehberliğe giriş. 2. Hafta: Dini danışmanlık ile psikolojik danışmanlık arasındaki ilişki. 3. Hafta: Dini danışmanlıkta kuramsal yaklaşımlar. 4. Hafta: Dini danışmanlıkta iletişim becerileri. 5. Hafta: Dini rehberliğin ilkeleri ve yöntemleri. 6. Hafta: Dini danışmanlıkta etik ilkeler. 7. Hafta: Dini danışmanlıkta manevi yaklaşımlar. 8. Hafta: Ara sınav İlk yedi haftalık teorik bilgilerin değerlendirilmesi. 9. Hafta: Kriz dönemlerinde dini danışmanlık. 10. Hafta: Hastanelerde ve kurumlarda manevi destek hizmetleri. 11. Hafta: Cezaevi, askeri ve afet ortamlarında dini danışmanlık. 12. Hafta: Gençlerle ve yaşlılarla dini danışmanlık. 13. Hafta: Dini danışmanlıkta kültürel ve toplumsal faktörler. 14. Hafta: Dini danışmanlıkta uygulama ve genel değerlendirme. |
| Ders Kaynakları |
Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri-Nurullah Altaş % Mustafa Köylü
Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri-Nurullah Altaş % Mustafa Köylü Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri-Nurullah Altaş % Mustafa Köylü Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri-Nurullah Altaş % Mustafa Köylü |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | 1. Hafta: Dini danışmanlık ve rehberliğe giriş. Dersin amacı, kapsamı, temel kavramları ve din psikolojisiyle ilişkisi. | Tartışmalı Ders |
| 2 | 2. Hafta: Dini danışmanlık ile psikolojik danışmanlık arasındaki ilişki. | Tartışmalı Ders |
| 3 | 3. Hafta: Dini danışmanlıkta kuramsal yaklaşımlar. | Tartışmalı Ders |
| 4 | Dini danışmanlıkta iletişim becerileri. | Tartışmalı Ders |
| 5 | Dini rehberliğin ilkeleri ve yöntemleri. | Tartışmalı Ders |
| 6 | Dini danışmanlıkta etik ilkeler. | Tartışmalı Ders |
| 7 | Dini danışmanlıkta manevi yaklaşımlar. | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav İlk yedi haftalık teorik bilgilerin değerlendirilmesi. | Seminer |
| 9 | Kriz dönemlerinde dini danışmanlık. | |
| 11 | Cezaevi, askeri ve afet ortamlarında dini danışmanlık. | Tartışmalı Ders |
| 11 | Cezaevi, askeri ve afet ortamlarında dini danışmanlık. | Tartışmalı Ders |
| 12 | Gençlerle ve yaşlılarla dini danışmanlık. | Tartışmalı Ders |
| 13 | Dini danışmanlıkta kültürel ve toplumsal faktörler. | Tartışmalı Ders |
| 14 | Dini danışmanlıkta uygulama ve genel değerlendirme. | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dini danışmanlık ve rehberliğin temel kavramlarını, ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dini danışmanlık sürecinde kullanılan temel yöntem ve teknikleri tanır ve uygun durumlarda uygular. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Danışanların manevi ve psikolojik ihtiyaçlarını dini-ahlaki bir bakış açısıyla değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dini danışmanlıkta etik ilke ve değerleri tanır, mesleki uygulamalarda etik duyarlılık geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Dini danışmanlık hizmetlerinde bireysel farklılıklara, kültürel ve dini çeşitliliğe saygılı bir yaklaşım geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dini danışmanlık ve rehberliğin temel kavramlarını, ilkelerini ve tarihsel gelişimini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dini danışmanlık sürecinde kullanılan temel yöntem ve teknikleri tanır ve uygun durumlarda uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Danışanların manevi ve psikolojik ihtiyaçlarını dini-ahlaki bir bakış açısıyla değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dini danışmanlıkta etik ilke ve değerleri tanır, mesleki uygulamalarda etik duyarlılık geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dini danışmanlık hizmetlerinde bireysel farklılıklara, kültürel ve dini çeşitliliğe saygılı bir yaklaşım geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |