| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Din-Felsefe İlişkisi | FDB5014 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere felsefe ve din arasında, bilgi ve iman arasında ne tür ilişkilerin olabileceği konusunda bir nosyon ve tartışma becerisi kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
1 Felsefenin doğuşu 2 Dinin tanımı ve farklı dinlerin varlığı 3 İnsandaki din duygusunun kaynağı 4 Felsefi bilginin nitelikleri 5 Din ve dini bilgi 6 Bilgide hakikat problemi 7 İnanma, bilme ve sanma 8 Bilgi-inanç ilişkisi 9 İnanmadan imana geçişin şartları 10 İmana ulaşmada bilginin rolü ve değeri 11 İmanın mahiyeti 12 İmanın dereceleri 13 İmanda dönüşüm problemi 14 Dinin ve aklın öğrettiği Tanrı |
| Ders Kaynakları |
Hanefi Özcan, Epistemolojik Açıdan İman, Mar. Ü. İ. Fak. Vak. Yay. İst. 2000.
Prichard, Knowledge and Belief, Oxford üniv. Press, England 1998. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Felsefenin doğuşu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 2 | Dinin tanımı ve farklı dinlerin varlığı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 3 | İnsandaki din duygusunun kaynağı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 4 | Felsefi bilginin nitelikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 5 | Din ve dini bilgi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 6 | Bilgide hakikat problemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 7 | İnanma, bilme ve sanma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 8 | Bilgi-inanç ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 9 | İnanmadan imana geçişin şartları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 10 | İmana ulaşmada bilginin rolü ve değeri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 11 | İmanın mahiyeti | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 12 | İmanın dereceleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 13 | İmanda dönüşüm problemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| 14 | Dinin ve aklın öğrettiği Tanrı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Felsefenin ve dinin tanımını bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| İnanmanın tanımı ve bilgi açısından önemini kavrar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| İnanma ve imanın benzerlik ve farklarını bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |