| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İslam Ahlak Teorileri | FDB5018 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders teorik olarak verilecektir. Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İslam Ahlak Teorilerini öğrencilere tanıtmak. |
| Ders İçeriği |
İslam Ahlak Teorileri Geleneksel dini Ahlak ekolü Kelami Ahlak Ekolü Felsefi Ahlak Ekolü Tasavvufi Ahlak Ekolü |
| Ders Kaynakları |
İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi Ed. Prof. Dr. İsmail Erdoğan Lisans Yayınları İstanbul
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 14 | 42 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İslam ahlak felsefesini tanıtmak | Tartışmalı Ders |
| 2 | İslam ahlak felsefesinin temel kavramları | Tartışmalı Ders |
| 2 | İslam ahlak felsefesinin temel kavramları | Tartışmalı Ders |
| 4 | İslam ahlak felsefesinin temel kaynakları | |
| 4 | İslam ahlak felsefesinin temel kaynakları | |
| 6 | İslam ahlak felsefesinin ana ekolleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | İslam ahlak felsefesinin ana ekolleri | Tartışmalı Ders |
| 8 | İslam ahlak felsefesinin ana ekolleri: 1. Geleneksel dini ahlak | Tartışmalı Ders |
| 8 | İslam ahlak felsefesinin ana ekolleri: 1. Geleneksel dini ahlak | Tartışmalı Ders |
| 10 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
| 11 | İslam ahlak felsefesinin ana ekolleri: 2. Kelami ahlak | Tartışmalı Ders |
| 12 | İslam ahlak felsefesinin ana ekolleri: 3. Felsefi ahlak | Tartışmalı Ders |
| 13 | İslam ahlak felsefesinin ana ekolleri: 4. Tasavvufi ahlak | Tartışmalı Ders |
| 14 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İslam Ahlak Teorilerini öğrencilere tanıtmak. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İslam Ahlak Teorilerini öğrencilere tanıtmak. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |