| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Zihin Felsefesi ve Ölümsüzlük Düşüncesi | FDB5019 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Filozofların akıl ve beden ayrımına ilişkin tartışmalarda dile getirdikleri kavramları anlamak, kavramlar aracılığı ile aklın temellendiriliş tarzını görmek, öğrencinin anlamasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Zihin beden ikiliğinin ve zihnin kendisine dair düşüncelerin felsefe tarihindeki farklı yaklaşımlar çerçevesinde tartışılması. |
| Ders Kaynakları |
Kamuran ELBEYOĞLU, Zihin Felsefesi
Zihin Üzerine Teoriler, Stephen Priest Zihin Felsefesi Açısında Bilinç, Ruh ve Ötesi, Jerome Shaffer |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dualizm ve Descartes | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 2 | Descartes ve EleştirisiKaynak | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 3 | Gilbert Ryle - resmi öğretinin eleştirisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 4 | Mantıksal Davranışcılık-Ryle | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 5 | Materyalizm-Davidson | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 6 | Davidson | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 7 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 8 | İşlevselcilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 9 | Putnam | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 10 | David Lewis | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 11 | Materyalist İşlevselcilik | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 12 | Daniel C. Dennet-Ben Neredeyim | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 13 | David Hawley Sanford-Ben Neredeydim? | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Filozofların akıl ve beden ayrımına ilişkin tartışmalarda dile getirdikleri kavramları anlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Zihin beden ikiliğinin ne olduğunu bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Zihnin kendisine dair düşüncelerini felsefe tarihindeki farklı yaklaşımlar çerçevesinde tartışır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |