| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türkiye’de Mantık Çalışmaları | FDB5021 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Teorik 2+ uygulama 0 |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mantıklı düşünmenin yollarını öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Mantık nedir? Mantıklı düşünmenin yolları nelerdir? Kıyas nedir? Tümden gelim Tüme varım Analoji |
| Ders Kaynakları |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Mantık nedir? | Tartışmalı Ders |
| 2 | Mantıklı düşünmenin yolları nelerdir? | Tartışmalı Ders |
| 2 | Mantıklı düşünmenin yolları nelerdir? | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kıyas nedir? | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kıyas çeşitleri nelerdir? | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kıyas çeşitleri nelerdir? | Tartışmalı Ders |
| 7 | Tümevarım | |
| 8 | Tümdengelim | Tartışmalı Ders |
| 9 | Analoji | Tartışmalı Ders |
| 10 | arasınav | Tartışmalı Ders |
| 11 | Türkiye'de mantık çalışmalarının tarihi seyri. | Tartışmalı Ders |
| 12 | Prof. Dr. Necati Öner, Prof. Dr. Necip Taylan | Tartışmalı Ders |
| 13 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| 14 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mantıklı düşünceyi kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mantıklı düşüncenin tarihi seyrini kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Mantıklı düşüncenin Türkiye'deki gelişimini öğrenmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |