EN
  • Anasayfa
  • FDB5030 Din Eğitimi Biliminin Teorik Temelleri (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5030 - Din Eğitimi Biliminin Teorik Temelleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Din Eğitimi Biliminin Teorik Temelleri FDB5030 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Bu dersin amacı, Din Eğitimi Biliminin temel konularının bilimsel araştırmalara temel oluşturacak şekilde öğrenilmesini sağlamaktır

Ders İçeriği

Bu ders; din eğitimi biliminin temel kavramlarını, amacını, alanını, kullandığı yöntem ve ilkeleri, dayandığı felsefi, tarihi, sosyal ve psikolojik temelleri, bu alanındaki gelişmeleri ve alana farklı yaklaşımları içerir.

Ders Kaynakları Suat CEBECİ, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Akçağ Yayınevi, Ankara, 2005
Beyza BİLGİN, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, 2001
Cemal TOSUN, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem-A yayıncılık, Ankara, 2001
Beyza BİLGİN-M. Selçuk, Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara, 1991
Abdurrahman DODURGALI, Din Eğitimi ve Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler, MÜİF, 1999
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
40
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
60
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 38 1 38
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Din eğitimi biliminin amacı, önemi, görevleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Din eğitiminde metot ve ilkeler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Din eğitiminin sosyal temelleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Din eğitiminin psikolojik temelleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Din eğitiminin kültürel temelleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Din eğitiminin tarihi temelleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Din eğitiminin felsefi temelleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 ARASINAV Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Din eğitimi biliminde farklı yaklaşımlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Din eğitiminde çocuk merkezli yaklaşım Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Din eğitiminde gelenekçi yaklaşım Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Din eğitiminde nakil merkezli yaklaşım Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Din eğitiminde yeni gelişmeler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Türkiye'de din eğitimi bilimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını, amaçlarını ve görevlerini açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil eder Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Din Eğitimi Biliminin temel kavramlarını, amaçlarını ve görevlerini açıklar 5 5 - - - - - - - - - -
Din Eğitimi Biliminin yöntem ve ilkelerini bilir 5 - - - - - - - - - - -
Din Eğitimi Biliminin dayandığı sosyal ve psikolojik temelleri açıklar 5 - - - - - - - - - - -
Din Eğitimi Biliminin dayandığı tarihi ve felsefi temelleri açıklar 5 - - 5 - - - - - - - -
Din Eğitimi Biliminde farklı yaklaşımları tahlil eder 5 - - - - 5 - - - 5 - -