| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Meslek Ahlakı | FDB5042 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Dersin teorik olarak gerçekleştirilecektir. Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
| Amaç |
Meslek ahlakı konusunun öğrenciler tarafından kavranmasını gerçekleştirmek. |
| Ders İçeriği |
Ahlak nedir? Meslek ahlakı ne anlama gelmektedir? Meslek ahkakında Ahilik kurumunun yeri Temel Erdemlerin meslek ahlakındaki yeri |
| Ders Kaynakları |
İslam Felsefesinde Ahlakın temel Paradigmaları Doç. Dr. Kemal Göz, fecr Yayınları Ankara.
İslam felsefesinde Ahlakın Temel Paradigmaları, Kemal Göz, fecr yayınları. .Arslan Mahmut, İş ve Meslek Ahlakı,Siyasal Kitabevi, Ankara,2012 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ödev 1 | 25 |
| Ödev 2 | 25 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | Ahlak ile ilgili temel kavramların incelenmesi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Ahlak sistemlerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Geleneksel Ahlak sistemi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kelami Ahlak sistemi, Tasavvufi Ahlak sistemi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Felsefi Ahlak Sistemi | Tartışmalı Ders |
| 6 | Mesleki yönden ahlakın önemi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Ahlaki Erdemler | Tartışmalı Ders |
| 7 | Ahlaki Erdemler | Tartışmalı Ders |
| 9 | Mesleki yozlaşmanın önlenmesinde sivil toplumun etkisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Meslek ahlakının etkinliğinde Ahilik teşkilatının rolü | Tartışmalı Ders |
| 11 | Fütüvvetnamelerin içeriği | Tartışmalı Ders |
| 11 | Fütüvvetnamelerin içeriği | Tartışmalı Ders |
| 13 | Sosyal sorumluluk | Tartışmalı Ders |
| 14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Meslek ahlakı değerlerini kavratmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Meslek ahlakı değerlerini kavratmak | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |