EN
  • Anasayfa
  • FDB5043 Din Bilim İlişkisi (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5043 - Din Bilim İlişkisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Din Bilim İlişkisi FDB5043 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Bilimin ve dinin doğasını incelemek ve aralarındaki ilişkileri araştırmak.

Ders İçeriği

Din-Bilim İlişkisi, 20. Yüzyılda Bilim ve Natüralizm, Evrim Teorisinin, Dini, Felsefi ve Ahlaki Çıkarımları, Ruh ve Çağdaş Bilim, Tanrı ve Evren: Evren ve Büyük Patlama Teorisi, Görelilik Teorisinin Önemi ve Kuantum Mekaniği, Tanrı Evrende Nasıl Fiilde Bulunur?

Ders Kaynakları Kelly James Clark “Bilim ve/veya Din”, Destek Yayınları, çev. Enis Doko, İbrahim Akbudak, İstanbul, 2019
Ian G. Barbour, Bilim ve Din, Çatışma - Ayrışma – Uzlaşma, Çev. Nebi Mehdiyev Mübariz Camal, İnsan Yayın. 2012
Brendan Sweetman “Religion and Science: An Introduction.” By. NY, Continuum, 2009
Francisco J. Ayala, “Evrim - Kullanım Kılavuzu” Aylak, 2017
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Din-Bilim İlişkisi: Din-Bilim İlişkisinin Kısa Bir Tarihi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
2 İslam Düşüncesinde Din ve Bilim Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
3 20. Yüzyılda Bilim ve Natüralizm Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
4 Evrim ve Modern Kültür Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
5 Evrim Teorisi: Evrimin Kısa Bir Tarihi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
6 Evrim Lehine Kanıtlar: Sorular ve Cevaplar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
7 Evrim Teorisinin, Dini, Felsefi ve Ahlaki Çıkarımları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
8 Bilim ve İnsan: Bilincin Tabiatı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
9 Ruh ve Çağdaş Bilim Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
10 Çağdaş Bilimden Ruh Düşüncesine İtirazlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
11 Tanrı ve Evren: Evren ve Büyük Patlama Teorisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
12 Görelilik Teorisinin Önemi ve Kuantum Mekaniği Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
13 Tanrı Evrende Nasıl Fiilde Bulunur? Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
14 Din ve Bilim Adına Bazı Sonuçlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mevcut bilim-din karşılaşmasındaki (kozmoloji, evrim ve sinirbilimler dahil) temel alanları iyi bir şekilde anlama ve felsefi olarak onlarla etkileşime geçebilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilim ve teoloji arasındaki tartışmalara yaklaşırken güçlü analitik beceriler ve felsefi kabiliyet sergiler. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Disiplinler arası tartışmalara yapıcı bir şekilde katılabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Mevcut bilim-din karşılaşmasındaki (kozmoloji, evrim ve sinirbilimler dahil) temel alanları iyi bir şekilde anlama ve felsefi olarak onlarla etkileşime geçebilir. - - - - - - - - - - - -
Bilim ve teoloji arasındaki tartışmalara yaklaşırken güçlü analitik beceriler ve felsefi kabiliyet sergiler. - - - - - - - - - - - -
Disiplinler arası tartışmalara yapıcı bir şekilde katılabilir. - - - - - - - - - - - -