| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mantık Felsefesi | FDB5044 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Mantık tarihinin zaman içinde gelişimini ortaya koymak. |
| Ders İçeriği |
Mantık tarihinin kapsamının ve temel problemlerinin irdelenmesi. |
| Ders Kaynakları |
ismail Köz, Mantık Felsefesi, Elis yayınları
Teo Grünberg, Felsefe ve Felsefi Mantık Yazıları, Yapı Kredi yayınları Özlem Doğan, Mantık, Notos Kitap |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Augustus De Morgan | Ders Seminer Sözlü |
| 2 | Charles Sanders Peirce | Ders Seminer Sözlü |
| 3 | Georg Cantor | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 4 | Gottlob Frege I | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 5 | Gottlob Frege II | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 6 | Fregen Sonra Formel Gelişmeler | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 7 | Modal Mantık | |
| 8 | Frege'den Sonra Mantık Felsefesi | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 9 | David Hilbert | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 10 | Bertrand Russell | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 11 | Kurt Gödel | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 12 | Willard Van Orman Quine | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 13 | Alan Turing | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| 14 | Alfred Tarski | Ders Seminer Grup Çalışması Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mantık tarihinin kapsamından haberdar olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Mantık tarihinin temel problemlerini bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
| Mantık felsefesinin konusu ve amacını bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |