EN
  • Anasayfa
  • FDB5051 Din Eğitiminde Program Geliştirme (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5051 - Din Eğitiminde Program Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Din Eğitiminde Program Geliştirme FDB5051 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrenciye eğitim öğretimde programın önemini, temel kavramlarını, program geliştirmenin kuramsal temelleri, program tasarımı ve modelleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Program geliştirmenin temel kavramları, kuramsal temeller, program tasarım ve modelleri, program planlama, program hazırlama ve program değerlendirmesi yapma bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Demirel, Ö. (2010). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Demirel, Ö. (2014). Kuramdan uygulamaya program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Ertürk, S. (1977). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe yayınları.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Program geliştirmede temel kavramlar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
2 Program geliştirmenin tarihsel temelleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
3 Program geliştirmenin felsefi temelleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
4 Program geliştirmenin psikolojik temelleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
5 Eğitim Program Tasarımları Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
6 Eğitim Programı Geliştirme Modelleri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 Program Geliştirmenin Planlanması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
8 Ara sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
9 Hedef ve İçerik Belirleme Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
10 Eğitim öğretim ve Sınama durumlarının belirlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
11 Programın denenmesi ve değerlendirilmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
12 Programa süreklilik kazandırılması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
13 Program geliştirmede yeni yönelimler Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
14 Final sınavı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Program geliştirmenin temel kavramlarını bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Programın öğelerini bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Program geliştirmenin kuramsal temellerini bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Program tasarımlarını bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Program modellerini bilir ve açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Program geliştirmenin temel kavramlarını bilir - - - - - - - - - - - -
Programın öğelerini bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Program geliştirmenin kuramsal temellerini bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Program tasarımlarını bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -
Program modellerini bilir ve açıklar - - - - - - - - - - - -