Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Din Eğitiminde Program Geliştirme | FDB5051 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrenciye eğitim öğretimde programın önemini, temel kavramlarını, program geliştirmenin kuramsal temelleri, program tasarımı ve modelleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Program geliştirmenin temel kavramları, kuramsal temeller, program tasarım ve modelleri, program planlama, program hazırlama ve program değerlendirmesi yapma bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Demirel, Ö. (2010). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Demirel, Ö. (2014). Kuramdan uygulamaya program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Ertürk, S. (1977). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Program geliştirmede temel kavramlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Program geliştirmenin tarihsel temelleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
3 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
4 | Program geliştirmenin psikolojik temelleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
5 | Eğitim Program Tasarımları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
6 | Eğitim Programı Geliştirme Modelleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | Program Geliştirmenin Planlanması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | Hedef ve İçerik Belirleme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
10 | Eğitim öğretim ve Sınama durumlarının belirlenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
11 | Programın denenmesi ve değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
12 | Programa süreklilik kazandırılması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
13 | Program geliştirmede yeni yönelimler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Program geliştirmenin temel kavramlarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Programın öğelerini bilir ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Program geliştirmenin kuramsal temellerini bilir ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Program tasarımlarını bilir ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Program modellerini bilir ve açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program geliştirmenin temel kavramlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Programın öğelerini bilir ve açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Program geliştirmenin kuramsal temellerini bilir ve açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Program tasarımlarını bilir ve açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Program modellerini bilir ve açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |