EN
  • Anasayfa
  • FDB5055 Ahlak Eğitimi (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5055 - Ahlak Eğitimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ahlak Eğitimi FDB5055 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

İslam ahlakını ve İslam ahlak felsefesini, temel ve tarihsel kaynaklarından hareketle tanımak ve günümüzün bireysel, toplumsal ve küresel ahlaki sorunlarına İslam ahlakı ve felsefesi perspektifinden çözümler üretebilmek… İslam ahlakını ve İslam ahlak felsefesini, temel ve tarihsel kaynaklarından hareketle tanımak ve günümüzün bireysel, toplumsal ve küresel ahlaki sorunlarına İslam ahlakı ve felsefesi perspektifinden çözümler üretebilmek…

Ders İçeriği

Kur’an’da ve Sünnette ahlak, dini ahlak (Edeb...), felsefi ahlak (Tehzib...), Tasavvufi ahlak (İhya), Osmanlıda ahlak (A.Alai), Çağdaş İslam ahlakı (Ahlak İlmi),...

Ders Kaynakları Recep Kılıç, Ahlakın Dini Temeli, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 2016. ANKARA
MehmetZeki Aydın, Ailede Ahlak Eğitimi, 2009
Kur’an-ı Kerim
Nichomakhos’a Etik, Aristoteles
Tehzibü’l-Ahlak, İbn Miskeveyh
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 38 1 38
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ahlak Kavramı, Tanımlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
2 Antikçağ erdem etiğinin etkisi (Nichomakhos’a Etik, Aristoteles) Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
3 Modern ahlak felsefesinin etkisi (Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, Kant) Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 George Edvar Moore’un Ahlak Falsefesi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Epikür’ün ve David Hume’un Ahlak Felsefesi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 John Stuart Mill’in Ahlak Felsefesi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 Mutezilenin Ahlak Teorisi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 ARASINAV Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Maturidi’nin Ahlak Teorisi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Kur’an Ahlakı Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Din Dışı Temellere Dayanan Ahlak Felsefeleri Ile Dini Temele Dayanan Ahlak Teorilerinin Mukayesesi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Ailede Ahlak Eğitimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Örgün Eğitimde Ahlak Eğitimi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 İnsan Hakları ve Eğitim Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İslam ahlakı ve İslam ahlak felsefesinin en önemli eserlerini tanımış ve bunların seçilmiş bölümlerini okuyup analiz etmiş olacaklardır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Günümüzün ahlaki sorunlarına İslam ahlakı ve felsefesi perspektifinden bakabilecek ve çözüm önerebileceklerdir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Genel öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini din ve ahlak öğretiminde kullanabileceklerdir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İslam ahlakı ve İslam ahlak felsefesinin en önemli eserlerini tanımış ve bunların seçilmiş bölümlerini okuyup analiz etmiş olacaklardır. 5 5 - - 5 5 5 - - - - -
Günümüzün ahlaki sorunlarına İslam ahlakı ve felsefesi perspektifinden bakabilecek ve çözüm önerebileceklerdir. 5 - - - - - - - - - - -
Genel öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini din ve ahlak öğretiminde kullanabileceklerdir. 5 5 - 5 5 5 - - - - - -