Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Din-Toplum ve Siyaset | FDB5062 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Amaç |
Dinin toplum ve siyasetle tarih boyunca yakından ilişki içinde olduğunu göstermek. |
Ders İçeriği |
din ile toplum ve siyasal örgütlenmenin, siyasal tutumun ve toplumsal bir kurum olan din ile siyaset örgütlenmesinin nasıl bir ilişki içerisinde bulunduğunu ve belirli değerler temelinde nasıl bir ilişki içinde bulunması gerektiği |
Ders Kaynakları |
M. Fatih YALÇIN - İbrahim AKSU, İslam Düşünce Tarihinde Otorite Kavramı NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK 2022
Şerif Mardin, Türkiye'de Din ve Siyaset Makaleler, İletişim Yayınları, 2017 patricia crone, Ortaçağ İslam Dünyasında Siyasi Düşünce, Kapı Yayınları 2007 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 40 | 1 | 40 |
Final | Final | 55 | 1 | 55 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Din, toplum ve Siyaset bağlamında Otoritenin tanımı | Tartışmalı Ders |
2 | Din, toplum ve Siyaset bağlamında Otorite kavramı | Tartışmalı Ders |
3 | Otorite ve güç kavramları | Tartışmalı Ders |
4 | Otoritenin mahiyeti ve kaynağı meselesi | Tartışmalı Ders |
5 | Otoritenin meşruiyeti meselesi | Tartışmalı Ders |
6 | Otoritenin kullanımı meselesi | Tartışmalı Ders |
7 | İslam düşüncesinde otoriteye biçilen rol | Tartışmalı Ders |
8 | İslam düşüncesinde otoriteye biçilen rol 2 | Tartışmalı Ders |
9 | Osmanlı'da sufi söylemin din, toplum ve siyaset ilişkisine bakışı | Tartışmalı Ders |
10 | Osmanlı'da din, toplum ve siyaset ilişkisine bakış | Tartışmalı Ders |
11 | din, toplum ve siyaset ilişkisinde ahlaki otorite | Tartışmalı Ders |
12 | din, toplum ve siyaset ilişkisinde otorite metinler 1 | Tartışmalı Ders |
13 | din, toplum ve siyaset ilişkisinde otorite metinler 2 | Tartışmalı Ders |
14 | din, toplum ve siyaset ilişkisinde otorite isimler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
din, toplum ve siyaset ilişkisini açıklar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
din, toplum ve siyaset ilişkisinnde otoritenin rolünü açıklar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
din, toplum ve siyaset ilişkisinnde otorite metinleri açıklar | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
din, toplum ve siyaset ilişkisini açıklar | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
din, toplum ve siyaset ilişkisinnde otoritenin rolünü açıklar | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
din, toplum ve siyaset ilişkisinnde otorite metinleri açıklar | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |