| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İslam Felsefesinin Teşekkül ve Gelişimi | FDB5065 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İslam felsefesinin teşekkülü ve gelişiminin öğrencilere kavratılmasını gerçekleştirmek. |
| Ders İçeriği |
İslam felsefesinin teşekkülü, İslam felsefesinin gelişimi Önemli filozofların tanıtımı |
| Ders Kaynakları |
İslam felsefe tarihi Ed. Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
İslam felsefesi tarihi Prof. Dr. Mehmet Vural Elis Yayınları,2019; İslamda Felsefi Düşüncenin Kısa Tarihi, Doç. Dr. Osman Mutluel, Fecr Yayınları, 2021 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İslam felsefesinin teşekkülü | Tartışmalı Ders |
| 2 | İslam felsefesinin gelişimi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kadim İlkçağ filozoflarının tanıtılması | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kadim İlkçağ filozofları Sokrates, Platon, Aristoteles | Tartışmalı Ders |
| 5 | İslam Felsefesinde ekoller. Dehriyyun, Tabiiyyun | Tartışmalı Ders |
| 6 | İslam Felsefesinde ekoller. Meşşaiyyun, Kindi | Tartışmalı Ders |
| 7 | İslam Felsefesinde ekoller. Meşşaiyyun, Farabi, İbn Sina | Tartışmalı Ders |
| 8 | İslam Felsefesinde ekoller. İşrakiyyun | Tartışmalı Ders |
| 9 | İslam Felsefesinde ekoller. İhvan-ı Safa | Tartışmalı Ders |
| 10 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
| 11 | Felsefeye reaksiyon Gazali | Tartışmalı Ders |
| 12 | Endülüste Felsefe İbn Meserre, İbn Bâcce, İbn Tufeyl | Tartışmalı Ders |
| 13 | Tasavvuf Felsefesi İbn Arabî | Tartışmalı Ders |
| 14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İslam felsefesinin teşekkülü ve gelişiminin öğrencilere kavratılmasını gerçekleştirmek. | |||
| İslam Felsefesinin özgünlüğünü kavratmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |